Angličtina, 4. ročník, Ivana Seidlová, zadání na 1. – 7. 2. 2021

Dobré odpoledne, vážení rodiče a milé děti :-),
zasílám vám úkoly na tento týden: 

1) Pravidelně si opakujte sloveso to be!
2) Opakujte si slovíčka na WocaBee.
3) Úkol na pondělí (8. 1.) – pracovní list viz příloha:
     Doplňujte správné tvary slovesa to be – kladná věta.
V pátek si společně zkontrolujeme úkoly z minulého týdne.
V případě dotazů mě kontaktujte.
Have a nice day :-)!

Seidlová I.

to-be pracovní list – kladná věta

Angličtina, 4. ročník, Marie Trundová, zadání na 1. – 7. 2. 2021

Vážení rodiče a milí čtvrťáci,

dnes jsme v online hodině vyplnili PS 25/8 a procvičovali slovíčka a věty Uč. 26.

Zde je zadání DÚ na následující týden. Úkoly psané červeně prosím oskenujte/vyfoťte a pošlete mi mailem do neděle 7. 2. 2021.

  1. Uč. 26/1, 4 – procvičovat výslovnost s nahrávkou (je v MS Teams – složka Soubory).
  2. Uč. 27 – slovíčka vypsat do slovníčku (sešit Vocabulary) a naučit se je.
    V pondělí 8. 2. 2021 budu zkoušet na slovíčka Lekce 11 a 12. Děti, učte se výslovnost. Nahrávky ke slovíčkům jsou ve WocaBee a v MS Teams – složka Soubory.
  3. Zápis do sešitu

===============================================

4th February

Like – mít rád

I like posters.
Mám rád(a) plakáty.

I don’t like posters.
Nemám rád(a) plakáty.

Do you like posters?
Máš rád(a) plakáty?

Yes, I do.          Ano, mám.
No, I don’t.      Ne, nemám.

=================================================

  1. WocaBee – pro přihlášené 

Pokud se budete potřebovat na něco zeptat, prosím, napište mi mail.

Přeji Vám pěkný den!

Marie Trundová

Angličtina, 5. ročník, Ivana Seidlová, zadání na 3. 2. – 9. 2. 2021

Good morning, children :-),
zasílám vám nové domácí úkoly do angličtiny.
1) do sešitu si napište dnešní datum (3 rd February)
     Nadpis – Sounds and rhymes
      – pod nadpis si opište básničku z učebnice, str. 20/3
      – pravidelně si ji opakujte, je vhodná na procvičování správné výslovnosti :-)
2) WB (work book – pracovní sešit), str. 18:
     cvičení 1 – přečtěte si věty a napište, zda jsou pravdivé T nebo lživé F
     cvičení 2 – popisujte co dělají lidé na obrázcích
3) WB (work book – pracovní sešit), str. 19:
      cvičení 1 – toto cvičení vychází ze článku v učebnici (str. 21), který jsme si dnes četli a překládali jej na oline hodině.
      Přečtěte si jednotlivé rámečky a poté označte správé odpověďi ,,fajfkou”. 
      Nakonec z písmen, která jste si označili, sestavte tajenku. Postupujte podle šipek. 
      cvičení 2 – k jednotlivým malbám napište správná slova z oranžového rámečku.

Prosím o vyfocení úkolů a zaslání na moji adresu.
V případě potřeby mě kontaktujte. 
Have a nice day :-)!
Seidlová I.

Angličtina, 5. ročník, Marie Trundová, zadání na 3. 2. – 9. 2. 2021

Vážení rodiče a milí páťáci,

dnes jsme v hodině četli a překládali text Uč. 22 a 23 a zvládli jsme i video ????.

Zde je zadání DÚ na následující týden. Úkoly psané červeně prosím oskenujte/vyfoťte a pošlete mi mailem do úterý 9. 2. 2021.

  1. Slovíčka Unit 3 (In the town) po frázi No, it isn’t. (jsou v PS str. 64 a 65) – vypsat do slovníčku (sešit Vocabulary) a naučit se je.
    Nahrávky výslovnosti zde:
    Unit 3 | Let’s Explore | Oxford University Press (oup.com)
    Word lists (cambridge.org)
    PS 20 a 21
    Cv. 20/1 jsou otázky ke článku Uč. 22 – 23.
    Cv. 20/2 a 21/1, 2 budu známkovat – taková náhrada za test na probranou kapitolu. 
  1. WocaBee – pro přihlášené. Příští hodinu se domluvíme, na kdy mám načasovat hru, abychom se mohli zúčastnit soutěže o sedací vak ????.

 Nahrávky i další materiály jsou opět v MS Teams, složka Soubory.

Jestliže se budete potřebovat na něco zeptat, prosím napište mi.

Zdravím a všem přeji pěkný den!

Marie Trundová

 

Četba pohádky v den pololetního vysvědčení

Jelikož si děti nemohly letos převzít pololetní vysvědčení ve škole, zpříjemnili jsme si s třeťáky tento den čtením pohádek online.

Děvčata si poslechla pohádku JEDNOOČKA, DVOJOČKA A TŘÍOČKA a hoši čertovskou pohádku pod názvem ČERT A JEHO BABIČKA.

Některé děti k pohádkám nakreslily tyto obrázky.

N. Rybová

Výuka na dálku, 4. třída, od 8.2.2021

Dobrý den děti, posílám práci na doma.

Konzultace – pondělí 9, 30 – 10, 30 hodin, možnost přinést sešity s úkoly, obrázky do výtvarných soutěží Zahrada plná života (Svaz zahrádkářů), Voda štětcem a básní, Barvy vody (Povodí Moravy), zváženou pomerančovou kůru, objednávku knih. Úkoly můžete posílat na můj e – mail. 

  • Čítanka – str. 92 – 94, do sešitu Čtení – Mamuti, Eduard Štorch + ilustrace
  • Čj – Skloňování podstatných jmen rodu ženského – uč. 50
    Čj D – písemně 53/14, 54/16
  • M – Co už umím – prac. sešit 34 (kontrola v úterý)
    Aplikační využití poznatků – prac. sešit 35
    MD – písemně
    uč. 26/8 poslední 3 příklady + zk
    uč. 29/25 poslední sloupeček
  • Vl – uč. 3, 4 + zápis
    Malá kapitola o čase
    I v dávné minulosti – měření času, vycházelo z pozorování přírody
    1 rok – doba oběhu Země kolem Slunce
    1 měsíc – doba oběhu Měsíce kolem Země
    1 den – doba otočení Země kolem své osy
    Kalendář – sestaven na základě těchto časových úseků
    Jak se označují léta v kalendáři + letopočet – obrázek
    Co je století, co je tisíciletí
    Století – doba jednoho sta let, např. roky 2 001 – 2 100 jsou 21. století
    Tisíciletí – doba jednoho tisíce let, např. roky 2 001 – 3 000 jsou 3. tisíciletí
    Znázornění staletí na časové ose + obrázek
  • Př – 38 + zápis
    Louka a pastvina – obratlovci
    – mají většinou nenápadné zbarvení, aby splynuli s okolím
    ještěrka obecná – žije na slunných místech, živí se hmyzem
    vrabec polní – žije v hejnech, na zimu neodlétá, potrava – rostliny, hmyz
    čáp bílý – žije na vlhkých loukách, hnízdí na komínech, potrava – hmyz, žáby
    krtek obecný – má přední nohy přizpůsobené hrabání, žije pod povrchem země, potrava – žížaly, hmyz
    sysel obecný – vyhrabává si v podzemí nory, žije ve větších skupinách, potrava – byliny, hmyz
    vyber si 3 živočichy, nakresli
  • Dobrovolný úkol:
    Voda štětcem a básní, Barvy vody – do 22. 2.
    Dárečky pro budoucí prvňáky k zápisu do 1. třídy – výrobky z papíru, do 22. 2.
    Objednávka knih ( zájemci ) do 22. 2.

Děkuji rodičů a prarodičům za spolupráci.

Mějte se hezky a buďte zdraví.

Mgr. Drahomíra Blažková

 

Výuka na dálku, 4. třída, od 1.2.2021

Dobrý den děti, posílám práci na doma.

Konzultace – pondělí 9, 30 – 10, 30 hodin. Možnost přinést sešity s úkoly, obrázky Požární ochrana očima dětí, Zahrada plná života, zváženou pomerančovou kůru, vyzvednout si Vl – učebnici 2. díl, pracovní listy. Úkoly mi můžete posílat na můj e – mail. 

  • Čítanka – Člověk a čas, Dějiny str. 87 – 91 (sešit Čtení – napiš nadpis)
  • Čj – Skloňování podstatných jmen rodu ženského, vzory žena, růže, píseň, kost – uč. 50
    Čj D – písemně, uč. 51/5, 6
    Čj – prac. list (koncovky podstatných jmen rodu středního a ženského –  vypracovaný list založím do PORTFOLIA)
    Čj Š – prac. list  – pravopis (nalepit do sešitu)
  • M – procvičování učiva, prac. sešit str. 32, 33
    M D – písemně, uč. 24/12
    MG – on – line výuka 2. 2.  – rýsovací potřeby + MG sešit
    MG – uč. 25/2, náčrt, narýsovat
  • Vl – uč. 1. díl  (vrátit, až půjdeme do školy)
    Vl – uč. 2. díl – podepsat
    Vl – prac. list, test – opakování, práce s mapou – vypracovat, nalepit do sešitu
    Vl – HLAVNÍ UDÁLOSTI ČESKÝCH DĚJIN ( do sešitu napiš nadpis ) + nalepit mapu PUTOVÁNÍ ČESKOU HISTORIÍ
  • Př – uč. 35 – 37 + zápis
    Rostliny na loukách a pastvinách
    lipnice luční – naše nejběžnější tráva
    pampeliška lékařská – má léčivý kořen i listy + obrázek
    sedmikráska obecná – léčivý květ
    kopretina bílá + obrázek
    jetel luční
    zvonek rozkladitý
    pryskyřník prudký – jedovatý
    Živočichové na loukách a pastvinách – bezobratlí
    saranče obecná – má krátká tykadla, samci vydávají vrzavé zvuky, rostlinná potrava
    kobylka zelená – má dlouhá tykadla, samci vydávají vrzavé zvuky, masožravá
    včela medonosná  – žije v úlu, královna .- matka, trubci, dělnice,
    – živí se pylem a nektarem z květů
    – včelí bodnutí, v ráně zůstává žihadlo, musí se odstranit, místo chladit, při bodnutí do úst, jazyka – volat ZZS
    čmelák zemní – dlouhý sosák, tělo porostlé chloupky
    babočka paví oko – motýl
    slunéčko sedmitečné – živí se mšicemi
    + vyber si a nakresli 3 živočichy
  • Př – křížovky – prac. list, nalepit do sešitu
    Dobrovolný úkol – výtvarné soutěže
    Zahrada plná života ( zahrádkáři ) do 7. 2.
    Voda štětcem a básní, téma BARVY VODY ( Povodí Moravy ) do 22. 2.Děkuji za spolupráci rodičům a prarodičům.

Mějte se hezky a buďte zdraví.

Mgr. Drahomíra Blažková

 

Výuka na dálku, 5. třída, Anglický jazyk, od 27.1.2021

Vážení rodiče a milí páťáci,

dnes jsme v hodině probírali Uč. 20, 21.

Zde je zadání DÚ na následující týden. Úkoly psané červeně prosím oskenujte/vyfoťte a pošlete mi mailem do úterý 2. 2. 2021.

  1. Slovíčka – vypsat do slovníčku a naučit
    PS 64 – Famous paintings (pokud je ještě nemáte vypsaná)
    A tato slovíčka:
    Let’s explore Britain! 2
    hill                        kopec
    field                     pole
    rug                       kobereček, deka
    plum                    švestka
    paintbrush         štětec
    paint                    malovat, barva (na malování)
    walk                     jít, procházet se
    lie down             ležet
    tired                     unavený
    the country       krajina
    in the country   na venkově, v přírodě
    too many           příliš mnoho
    What’s the matter?     Co se děje?
    My stomach hurts.      Bolí mě žaludek.Nahrávka výslovnosti zde:
    Famous paintings
    Word lists (cambridge.org)Let’s explore Britain! 2
    Word lists (cambridge.org)
  2. PS 18, 19
  3. Pracovní list „What are they doing? (v příloze dole) – budu jej známkovat, kdo nemůže tisknout, napíše do školního sešitu: 27th January, název pracovního listu, čísla vět a JEN ODPOVĚDI, ZADÁNÍ NEOPISUJTE.
  4. WocaBee – pro přihlášené

Nahrávky i další materiály jsou opět v MS Teams, složka Soubory.       

Jestliže se budete potřebovat na něco zeptat, prosím napište mi na trundova.marie@seznam.cz

Všechny zdravím a přeji Vám krásné pololetní prázdniny!

Marie Trundová

PL What are they doing


Dobrý den, milí páťáci :-),

zasílám vám nové domácí úkoly do angličtiny.

1) Do sešitu si napište dnešní datum 27 th January 
     Nadpis  – What are my classmates doing? 

     Pod nadpis si napište věty v přítomném průběhovém čase, které jste pantomimicky

     předváděli v dnešní hodině.
     1) Šimon is …..
     2) Lucinka is ….
          Příští hodinu nám svoje nacvičené činnosti předvede zbytek žáků ;-).

2) Do slovníčku si napište:
     classmate – spolužák [ˈklɑːsmeɪt ]    

3) Vytiskněte si pracovní list, který najdete v příloze:
     prvním cvičení – do vět doplňujte is/are
     druhé cvičení – z nabídky vybírejte správné tvary vět

Prosím o vyfocení úkolů a zaslání na moji adresu.
V případě potřeby mě kontaktujte.
Have a nice day :-)!
Seidlová I.

Sběr pomerančové kůry

I v době distanční výuky naše škola sbírá pomerančovou kůru.

Usušenou a zváženou kůru lze odevzdat každé pondělí od 14:00 do 16:00 nebo čtvrtek od 9:00 do 11:00 p. Hnátové v budově v Moravské Chrastové.

Kůru můžete také nosit, až  se sejdeme opět ve škole.

Ing. Andrea Dvořáková