Výuka na dálku, 5. třída, Anglický jazyk

Good afternoon, pupils :-)!

V dnešní hodině jste byli opět šikovní!
 
Domácí úkol:
prac. sešit, strana 13, cvičení 2.
Úkol mi nemusíte zasílat, zkontrolujeme si jej ve škole.
 
Opakujte si 1. lekci, včetně slovíček.
Brzy na tuto lekci budete psát test.
Termín testu si upřesníme ve škole ;-).
Nejdříve si zjistím, zda je nějaké učivo třeba docvičit.
 
Mějte se hezky!
Těším se, že se už uvidíme naživo :-).
 
V případě potřeby, mě kontaktujte.
Velice děkuji rodičům za vzornou spolupráci.
S pozdravem
Seidlová I.

Angličtina, 5. ročník, Marie Trundová
 

Vážení rodiče a milí páťáci ????,

dnes píšu zadání úkolů naposledy a věřím, že se k výuce na dálku hned tak nevrátíme. ???? DÚ mi neposílejtezkontrolujeme si jej v pondělí 30. listopadu ve škole.

V pondělí 30. listopadu budu také kontrolovat, jestli mají všichni hotové všechny úkoly, které byly zadané během výuky na dálku. Zde je přehled všech úkolů zadaných od 14. 10. 2020 (úkoly už neposílejte, zkontrolujeme ve škole):

AJ 5A distancni (1)

AJ 5A distancni

Zde je zadání na pondělí 25. 11. 2020 (úkol neposílejte, zkontrolujeme ve škole)

  1. Mít připravený pracovní sešit, školní sešit a slovníček ke kontrole (vše dopsané a opravené)
  2. Opakovat si slovíčka z kapitoly Unit 1
  3. Procvičovat si ústně věty v Uč. 8/3 a 9/2
  4. PS 8/2 – písemně

Dobrovolné (za malou jedničku): PS str. 8 – úkol na stránce dole v oranžovém rámečku (nakreslit obr. a napsat otázky do sešitu English)

Pokud se budete potřebovat na něco zeptat, napište mi na trundova.marie@seznam.cz.

Mějte se hezky a těším se s dětmi na shledanou v pondělí!

Marie Trundová

 

 

Třeťáci získali bronz !!!

Angličtináři ze třetí třídy Základní školy Brněnec vybojovali ve WocaBee podzimním šampionátu 1. místo v okresní soutěži a krásné třetí místo v krajském kole pardubického kraje. Od druhého místa je dělilo pouhých 15 bodů.

Zvláštní poděkování si zaslouží nejpilnější zástupci třídy: Viktorie Blinková, Žaneta Charousová, Milan Rykr, Tereza Hájková a Natálie Škrancová.

Průměrný počet bodů v soutěžním týdnu činil neuvěřitelných 1 084 na jednoho žáka!

Děti byly rovnocennými soupeři páťáků a deváťáků z Výprachtic a Živanic.

Všem zúčastněným dětem velice děkujeme za vzornou reprezentaci naší školy.

Ing. Ivana Seidlová

Výuka na dálku, 4. třída

Vážení rodiče, milí čtvrťáci, posílám informace.

Aj 8 – 8, 45 h. on – line výuka, kontrola úkolu z prezentace.

Další etapa otevírání 1. stupně ZŠ.

  1. třída – výuka podle rozvrhu, napíšeme si diktát Čj 32/5. Přineste sešity ČjD, MD, dárečky, obrázky pro zdravotníky ( dobrovolný úkol ) + foto z vyrábění prosím poslat na můj e – mail do 30. 11. 

Výuka bude probíhat v rouškách.

Výuka bude z důvodu opatření COVID 19 dle provozních podmínek zkracována o 5 – 15 minut, postupný odchod na oběd. 

Rodičům a prarodičům děkuji za spolupráci.

Mgr. Drahomíra Blažková

 

Aktuální informace k výuce od pondělí 30. 11. 2020 dle manuálu Informace k provozu škol a školských zařízení dle MŠMT

Od pondělí 30. 11. 2020  začíná prezenční výuka pro všechny žáky 1. stupně a žáky 9. ročníku. Ostatní ročníky (6., 7. a 8. ) budou vyučovány rotačně (střídání prezenční a distanční výuky po jednom týdnu).

 Harmonogram prezenční výuky pro žáky 6. – 8. ročníku

  • týden 30. 11. – 4. 12. žáci 6. a 8. ročníku
  • týden 7. – 11. 12. žáci 7. ročníku
  • týden 14. – 18. 12. žáci 6. a 8. ročníku
  • týden 21. -22. 12. žáci 7. ročníku

    třída, která v daném týdnu nebude vyučována prezenční formou, bude vzdělávána dle rozvrhu distančně

  • prezenční výuka bude probíhat nejdéle 6 vyuč. hodin dle rozvrhu
  • rozvrhy hodin budou upřesněny na webových stránkách školy a třídních mailech
  • nošení roušek je povinné ve všech prostorách školy pro žáky 1. i 2. stupně

Výuka na dálku, 5. třída, Anglický jazyk

Ing. Ivana Seidlová, ivana.seidlova@seznam.cz

Good afternoon, children :-),

opět vás musím moc pochválit za dnešní připravenost na výuku
i za vaši aktivitu ;-).
 
Posílám vám úkoly na tento týden, řešení si řekneme příští týden ;-).
 
Vaše úkoly:
1) učebnice, str. 14, cvičení 1 
    – answer the questions (odpovězte na otázky).
    – odpovědi naleznete v textu, který jsme si četli ve škole
 
2) Slovíčka, která jsme si dnes jmenovali, si přepište do slovníčku. 
 
3) pracovní sešit, str. 12, cvičení 1
     – k jednotlivým větám napiš, zda jsou pravdivé či ne (Yes/No)
 
4) pracovní sešit, str. 12, cvičení 2 (známkované cvičení)
     – přečtěte si text o dětech na obrázku a poté napište podobné věty o svých kamarádech
     – nakonec své přátele nakreslete
 
Prosím o zaslání vyfocených úkolů a zaslání na můj mail.
 
V případě dotazů mě kontaktujte:
e-mail: Ivana.Seidlova@seznam.cz
telefon: 792 368 996
 
Rodičům děkuji  za spolupráci.
 
Have a nice time :-)!
Seidlová Ivana

Angličtina, 5. ročník, Marie Trundová, trundova.marie@seznam.cz

Vážení rodiče a milí páťáci ????,

dnešní hodina se vydařila mnohem lépe než ta minulá, lépe jste, děti, pracovaly a lépe se soustředily, to mám radost ????. Pořád ale máme spoustu práce – musíme si pořádně upevnit používání slovesa have – takže hurá na to! Také děkuji za úkoly, které jste mi poslali.

Zde je zadání na 18. – 24. 11. 2020

Termín odevzdání: 24. 11. 2020 – červeně vyznačené úkoly mi prosím vyfoťte a pošlete na trundova.marie@seznam.cz

  1. Procvičovat si sloveso have – otázky a odpovědi (viz Uč. str. 10 dole a zápis v sešitě)
  2. Vypsat následující slovíčka do slovníčku (sešit Vocabulary) a naučit se je:
    trapeze artist   artista na hrazdě
    bus stop      autobusová zastávka
    which one      který
    up               nahoru
    down           dolů
    fast             rychlý
    not at all      vůbec ne
    Are you sure? Jsi si jistý?

 Nahrávky výslovnosti zde:

https://dictionary.cambridge.org/plus/wordlist/32262102_slovicka-18-11-2020

(klikejte na reproduktorky s UK výslovností – zakroužkované červeně)

  1. PS – str. 7
  2. dobrovolné
    Příští hodinu budeme číst a překládat komiks Uč. str. 10. Kdo chce, může se na něj podívat už dopředu. Nahrávka k dispozici zde (po omezený čas):
    https://uloz.to/file/0mutA4IBddu3/explore-together-3-class-audio-listening-023-mp3

Pokud se potřebujete na něco zeptat, napište mi mail. 

Mějte se pěkně!

Marie Trundová

 

Úspěch žáků 3. třídy v aplikaci WocaBee – gratulujeme!!!

     V době distanční výuky naši pedagogové využívají různorodé prostředky, aby dětem pomohli s výukou a zároveň tak ulevili jejich rodičům.

Jedním z nich je i aplikace WocaBee, která slouží k výuce jazyků. V naší škole máme s touto aplikací velmi dobré zkušenosti. Využíváme ji ve vybraných třídách v anglickém i německém jazyce.

Velkou výhodou této aplikace je, že děti slyší výslovnost a při soustavném procvičování si zapamatují nová slovíčka ve správném znění. WocaBee je zábavné a děti si ani neuvědomí,

že se vlastně učí ????! Při procvičování slovíček děti doprovází žlutá včelka (odtud část názvu Bee – včela) ????.

Minulý školní rok v ní excelovala žákyně 8. třídy, v německém jazyce pod taktovkou paní učitelky Moravcové.

V nynějším školním roce se podařilo žákům 3. třídy, pod vedením paní učitelky Seidlové zvítězit v okresním kole podzimního WocaBee šampionátu, který probíhal minulý týden 9.11. – 13. 11. 2020. Postupují tak do krajského kola, které se koná nyní.

A tím žáci ZŠ Brněnec opět potvrdili, že obstojí v konkurenci velkých škol.

Všichni jim budeme držet pěsti ????. 

Go on, children!!!

Do toho, děti!!!

                                                                                        Ing. Ivana Seidlová

Život u vody i pod vodou – výtvarná soutěž

Redakční rada Povodí Moravy přeložila z jara na podzim, kvůli covidu – 19, vyhodnocení XV. ročníku výtvarné a literární soutěže Voda štětcem a básní, tentokrát s podtitulem Život u vody i pod vodou.

Letos se do soutěže přihlásilo 81 škol. Sešlo se celkem 727 děl. Nejčastěji se podle pořadatelů v dílech objevovaly z živočichů ryby, které děti rády malují. Dále se ve velké míře na obrázcích vyskytovali vážky, kachny, žáby, raci, včelky a také ledňáčci.

Máme velkou radost, že ZŠ Brněnec v soutěži uspěla 🙂

Umístění našich žáků:

Výtvarná část – přehled cen

  1. kategorie ZŠ a MŠ

Cena GŘ

Viktorka Blinková – Můj rybníček ,, Brčálníček” (ŠD)
Adélka Nagyová – Adélčin svět pod vodou a nad vodou (ŠD)

Cena RR 

Klárka Hlaváčková – U vody (nyní 2. třída)

Prostorová tvorba – 2. kategorie

3. místo – Anička Opršalová, Karolínka Pelíšková, Petruška Bártová – Život u rybníka (nyní 4. třída)

Literární tvorba

  1. kategorie PRÓZA

Nelinka Valterová – Žabka v rybníku (nyní 4. třída)

proza-2-kat-nelinka-valterova-zabka-v-rybniku-zs-brnenec

Gratulujeme!!!

Je listopad, čas, kdy Povodí Moravy tradičně vyhlašuje nový ročník soutěže. Děti mohou tvořit na téma ,, Barvy vody “. Zájemci z řad dětských malířů a básníků, přemýšlejte, co vytvoříte 🙂

Mgr. Drahomíra Blažková

Výuka na dálku, 4. třída, 23.11. – 27.11.2020

Mgr. Drahomíra Blažková, blazkova.draha@seznam.cz

Dobrý den děti, posílám práci na doma.

Chválím všechny pilné děti za posílání, nošení úkolů, dárečků ( obrázků ) pro zdravotníky.

Konzultace: pondělí  9, 30 – 10, 30, možnost přinést sešity s úkoly, dárečky ( obrázky ) pro zdravotníky.

  • Čj – Čítanka 56 – 60
    sešit Čtení
    Pověst – vypravování, které se vztahuje k nějakému místu, historickému období nebo osobě. Bývá částečně nebo úplně vymyšlená. např. Brněnský drak
    – pověsti místní
    – pověsti historické
    Bajka – mravoučné vyprávění, zvířata nebo věci jednají jako lidé. Na jejich chování autor ukazuje některé špatné lidské vlastnosti. např. Ezopovy bajky
  • Čj – vyjmenovaná slova, opakování
  • ČjD – uč. 33/2 Text rozděl na věty a napiš. Vyber slovesa, k nimž můžeš přidat předponu vy -, vý – , podtrhni vlnovkou, nadepiš 5. Vyhledej předložky, nadepiš 7.
    uč. 33/3 – napiš
  • M – prac. sešit 16
  • MG – Rýsování rovnoběžek procházejících daným bodem – uč. 44/1, 2
  • MD – uč. 45/4, 46/12
  • Vl – uč. 26, 27
    zápis
    Povrch ČR – práce s mapou
    Český les – Čerchov
    Šumava – Plechý
    Šumava – národní park, horská jezera ( Černé jezero ), horské slatě ( bažinatá místa ), Boubínský prales
    Bílé Karpaty – Velká Javořina
    Moravskoslezské Beskydy – Lysá hora
    památná hora Radhošť – kaple se sochou Cyrila a Metoděje, Radegast – socha, pohanský bůh úrody
    Jeseníky – Hrubý Jeseník, Nízký Jeseník
    Praděd – druhá nejvyšší hora ČR
    Jeseník, Karlova Studánka, Velké Losiny
    Středočeská pahorkatina, Brdská vrchovina
    Českomoravská vrchovina – Javořice
    – u řek, úrodné nížiny
    Polabská nížina
    Hornomoravský úval, Dolnomoravský úval
    Dyjsko – svratecký úval
  • Př – uč. 20
    zápis
    Savci – žijí na souši, ve vodě i ve vzduchu, tělo mají pokryté většinou srstí, rodí živá mláďata, která sají mateřské mléko, dýchají plícemi
    např. pes domácí, veverka obecná + obrázek
    Práce s encyklopediemi.
  • Zajímavé pořady
    ČT 2 – Labyrint světa a ráj srdce – animovaný seriál pro děti (výročí J. A. Komenský)
    ČT 🙂 UČÍTELKA
    www.čtedu
  • Dobrovolný úkol – vymysli a nakresli VYSVĚDČENÍ PRO ZDRAVOTNÍKY, může tam být nadpis + Zdravotníci jsou 1! + obrázek (sanitka, sestřička, doktor, pacient)

Děkuji rodičům a prarodičům za spolupráci.

Mgr. Drahomíra Blažková