Vážení rodiče,
v pondělí 18.5.2020 se studijní materiály tisknout nebudou, dojde k přesunu na úterý 19.5.2020. Odpolední hodiny od 14.00 do 16.00 od. zůstávají stejné.
Vážení rodiče,
v pondělí 18.5.2020 se studijní materiály tisknout nebudou, dojde k přesunu na úterý 19.5.2020. Odpolední hodiny od 14.00 do 16.00 od. zůstávají stejné.
Mgr. Lenka Karlíková
ČESKÝ JAZYK
SLABIKÁŘ – procvičování hlásky a písmene G, g
– str. 83
– slova s ď, ť, ň
– str. 84 – 85
PS K SLABIKÁŘI – str. 48
PÍSANKA 4 – pokračuj s procvičováním psaní, str. 4 – 6
– procvičuj opis slov, přepis slov a vět
MATEMATIKA
UČEBNICE 4/A – str. 6 -7
– procvičování nového učiva
– NOVÉ UČIVO – sčítání s přechodem desítky v oboru čísel do 20
– pomůcky – fazole, těstoviny, počítadlo, názorné tabulky s počty na poslední straně učebnice, papírové peníze
PZ1 – procvičování učiva – sčítání a odčítání s přechodem desítky
– vypočítej sloupeček č. 59
PROCVIČOVACÍ SEŠIT Z MATEMATIKY- 3. DÍL – používej k procvičování učiva dle potřeby
PRVOUKA
téma – DNY V TÝDNU
– str. 58
Hrajte hru. Ptejte se rodičů, sourozenců, např.: ,, Který je druhý den v týdnu? Který den bude zítra?”
Naďa Rybová, rybova.nada@seznam.cz
ČJ – PS str. 22, 23
PL – č.34, 35
uč. str. 91, cv. 4 a 5 ústně
opakovat zpaměti slovní druhy
PÍSANKA – str. 25, 26
M – PL č. 3 (obě strany)
PL – omalovánka s myškou
Prv – PS str. 64
Děti, nezapomínejte číst a zapište si přečtené knížky do čtenářského deníku.
V internetové aplikaci WocaBee pro výuku cizích slovíček, konkrétně německého jazyka, získala naše škola 2. místo v krajském kole. Velký dík patří hlavně žákyni 8. třídy Leoně Tatarové!
Gratulujeme a přejeme hodně úspěchů i v celostátním kole.
Mgr. Aneta Moravcová
Dobrý den děti, posílám úkoly na doma.
M – pracovní sešit, procvičování 19, 20
Počítáme zpaměti
Násobení, dělení – str. 7, 8
Kontrola str. 25, za plný počet bodů si nakresli smajlíka
Dělení se zbytkem – str. 11, 12
Kontrola str. 27, za plný počet bodů si nakresli smajlíka
Čj – pracovní list, procvičování
Číselná hádanka
Čj – Zázračný alchymista – vymysli, dokonči pohádkový příběh
Prv- zajímavosti ze světa přírody, v koruně starého stromu, pod zemí, přečíst a nalepit do sešitu
Písanka 23, 24
Čítanka 142 – 147
Rodičům děkuji za spolupráci.
Mgr. Drahomíra Blažková
Anglický jazyk, Ing. Ivana Seidlová
Dobrý den, vážení rodiče a milé děti,
– napište si do slovníčku následující slovíčka:
AJ | výslovnost | ČJ |
peel | píl | loupat |
cut | kat | krájet |
put | put | položit |
bowl | boul | miska |
Put it in the bowl. | Put it in the boul. | Dej to do misky. |
Let´s make fruit salad. | Lets mejk frůt séled. | Udělejme ovocný salát. |
great | grejt | skvělé, vynikající |
Hooray! | Hurej! | Hurá! |
make | mejk | udelat |
mix | mix | zamíchat |
– v příloze naleznete nahrávku s výslovností slovíček
– otevřete si učebnici na str. 47 – cvičení 4, poslechněte si nahrávku, která je v příloze, pak si přečtěte rozhovor sami a přeložte si jej .
Mějte se hezky ! V případě dotazů mě kontaktujte: ivana.seidlova@seznam.cz, tel: 792 368 996
S pozdravem
Seidlová Ivana
Matematika, Mgr. Lenka Kašparová, reditelna@zsbrnenec.cz
Denisa Báčová, denisa.c@centrum.cz
ČESKÝ JAZYK – MLUVNICE
Moji milí čtvrťáčci 🙂 jsme opět v dalším týdnu našeho učení na dálku, v tomto týdnu budeme stále opakovat všechny vzory podstatných jmen, protože opakování je matka moudrosti 🙂
PÍSEMNÁ ČÁST:
PŘÍRODOVĚDA
ÚSTNÍ ČÁST:
PÍSEMNÁ ČÁST:
LESNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Lýkožrout smrkový
Bekyně mniška
Mravenec lesní
Hmyzožraví živočichové v lese
VLASTIVĚDA
Každý školní rok v květnu byl naší školou konaný Den bezpečnosti a cyklistiky, kde jsme si opakovali bezpečnou jízdu na kole, důležitá telefonní čísla, dopravní značky a různé situace na pozemní komunikaci, proto tento týden máte malinko změnu a posílám Vám pracovní listy JSEM DOBRÝ CYKLISTA. A příští rok mi vše ukážete prakticky 🙂
Anglický jazyk, Mgr. Alena Nováková
Dokončení lekce 15:
Napiš si do sešitu časování slovesa can – moci, umět
I can(ken) – já mohu, umím
we can – my můžeme,umíme
you can – ty můžeš, umíš
you can – vy můžete, umíte
he can – on může, umí
they can – oni mohou, umí she can – ona může, umí
it can – ono může, umí
Zápor! I can´t (kánt) Já nemohu, neumím.
Otázka! Can you..? Můžeš? Umíš?
Can she..? Ona může, Umí? Can they.? Oni mohou? Umí?
Rozkazovací způsob: Walk! Jdi! Stand up! Postav se!
Turn right! Odboč vpravo!
Přítomný čas, který probíhá právě teď:
I am walking. – Já pravě jdu.
I´m standing. – Já právě stojím.
I´m turning right. Já právě odbočuji vpravo.
Přečti si říkanku ve cvičení 6. Všude se vyslovuje nejasné r, jen Rudy je r s českou výslovností.
Výslovnost nových slov: run (ran) běžet, round (raund) kolem, room(rům) místnost.
Doplň pracovní sešit str. 33.
Prohlédni si 2 videa, posílám znovu stejný odkaz: www.jazyky-online.info Angličtina pro děti – Learn to Read –
1. v pravém sloupci- Earth day, earth – zeměkoule, cans – plechovky, mess-nepořádek
2. v prostředním sloupci- Pete´s Sheep – see- vidět
he sees (3.osoba v přítomném čase) on vidí, 2krát ee výslovnost í
Anglický jazyk, Ing. Ivana Seidlová
Dobrý den, vážení rodiče a milé děti,
14. 5. si na WocaBee napíšete malý test – lekce 15 (pouze moje skupina), ať vidím, jak vám to hezky jde. Nebudu jej známkovat !
Do školního sešitu, si z učebnice (str. 33 – cvičení 5), opište žlutou tabulku s nadpisem:
Can – moci, umět
Tuto tabulku se učte!
– pracovní sešit, str. 32 – cvičení 4
– procvičujte si slovíčka, zejména 15. lekce na WocaBee
– bonus pro dobrovolníky – učebnice, str. 33, cvičení 6 – pokuste se říkat jazykolam o robotovi.
Nejdříve pomalu a postupně zvyšujte rychlost. Jestli chcete, můžete mi napsat jak vám to šlo.
Vážení rodiče, pokud máte možnost, prosím o vyfotografování, popřípadě o oskenování prací vašich dětí a zaslání na: ivana.seidlova@seznam.cz.
Děkuji vám.
Škola se otevře nejdříve žákům 9. ročníků pro účely přípravy na přijímací zkoušky na střední školy.
Na základě obdrženého manuálu MŠMT, který najdete zde, uvádíme jeho rozpracování na podmínky naší školy:
1) Obsahem docházky žáků 9. ročníku je učivo především z předmětů přijímací zkoušky, cílem je příprava na přijímací zkoušku.
Rozvrh 9. třídy od 11.5.2020
Den | Předmět Od – do | Předmět Od – do |
Pondělí | Matematika 7:55 – 8:40 8:50 – 9:35 | Anglický jazyk 9:55 – 10:40 10:50 – 11:30 |
Úterý | Český jazyk 7:55 – 9:25 | Český jazyk 10:00 – 11:30 |
Středa | Matematika 7:55 – 9:15 | Matematika 10:00 – 11:30 |
Rozvrh bloků se může změnit
V 11:30 hod. – odchod do jídelny
2) 11:30 – 12:30 oběd ve školní jídelně
3) Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky. Do sáčku bude ukládat roušku též při obědě.
4) Provozní doba školy pro žáky 9. ročníku je od 11. května 2020 od 8:00 do 13:30 hodin.
5) Přihlášené žáky rodiče omlouvají třídním učitelům prostřednictvím e-mailu, telefonátu. V případě nepřítomnosti žáka delší než 3 dny, žádá škola informaci od zákonného zástupce o důvodech nepřítomnosti a o tom, zda bude žák nadále do skupiny docházet.
6) Hygienická opatření vycházejí z pokynů MŠMT.
7) Rodiče musí před vstupem žáka do školy podepsat čestné prohlášení, které přinese žák první den vstupu do školy. Nemá-li rodič možnost tisku formuláře prohlášení, může si ho vyzvednout ve škole od 6. května v době od 8:00 do 12:00 hodin nebo po dohodě.
8) Docházka nebude povinná, bude probíhat ve skupinách v maximálním počtu 15 osob.
9) Prosíme rodiče žáků 9. ročníku, aby do 7. května 2020 vyjádřili zájem o docházku do školy a na stravování prostřednictvím telefonu nebo e-mailu třídního učitele (případně školy).
Ukončení docházky je v kompetenci rodiče, až bude aktuální, rodiče sdělí informaci třídnímu učiteli.
10) Na všechny žákyně a žáky se těšíme!
Ochrana zdraví a provoz základních škol v období do konce školního roku 2019/2020 (manuál MŠMT)
Čestné prohlášení rodičů (nutné odevzdat při prvním vstupu dítěte do školy)
Ministerstvo zdravotnictví stanovilo následující rizikové faktory:
1. Věk nad 65 let s přidruženými chronickými chorobami.
2. Chronické onemocnění plic (zahrnuje i středně závažné a závažné astma bronchiale) s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou.
3. Onemocnění srdce a/nebo velkých cév s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou např. hypertenze.
4. Porucha imunitního systému, např. a) při imunosupresivní léčbě (steroidy, HIV apod.), b) při protinádorové léčbě, c) po transplantaci solidních orgánů a/nebo kostní dřeně,
5. Těžká obezita (BMI nad 40 kg/m2 ).
6. Farmakologicky léčený diabetes mellitus.
7. Chronické onemocnění ledvin vyžadující dočasnou nebo trvalou podporu/náhradu funkce ledvin (dialýza).
8. Onemocnění jater (primární nebo sekundární).
Do rizikové skupiny patří žák, který osobně naplňuje alespoň jeden bod (2-8) uvedený výše nebo pokud některý z bodů naplňuje jakákoliv osoba, která s ním žije ve společné domácnosti. Doporučuje se, aby zákonní zástupci zvážili tyto rizikové faktory, pokud žák patří do rizikové skupiny, a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách s tímto vědomím.
Bližší informace ohledně jednotné přijímací zkoušky naleznete zde:
https://prijimacky.cermat.cz/menu/jednotna-prijimaci-zkouska-2019 (rok 2019, po rozkliku 2020)
Harmonogram otevírání škol MŠMT z 30.04.2020:
http://www.msmt.cz/harmonogram-uvolnovani-opatreni-v-oblasti-skolstvi
Mgr. Lenka Karlíková
NOVÉ UČIVO – 4. 5. 2020
ČESKÝ JAZYK
SLABIKÁŘ – procvičování hlásky a písmene F, f
– str. 80 – 81
– nové písmeno G, g
– str. 82
PS K SLABIKÁŘI – str. 46 – 47
PÍSANKA 4 – pokračuj s procvičováním psaní, str. 1 -3
– procvičuj opis slov, přepis slov a vět
MATEMATIKA
UČEBNICE 4/A – str. 4 – 5
– opakování učiva
– NOVÉ UČIVO – sčítání s přechodem desítky v oboru čísel do 20
– pomůcky – fazole, těstoviny, počítadlo, názorné tabulky s počty na poslední straně
učebnice, papírové peníze
PZ1 – procvičování učiva – sčítání a odčítání bez přechodu desítky
– vypočítej sloupeček č. 58
PROCVIČOVACÍ SEŠIT Z MATEMATIKY- 3. DÍL – používej k procvičování učiva dle potřeby
PRVOUKA
téma – RODINNÉ OSLAVY
– str. 57
Děkuji všem dětem za krásné obrázky a výrobky.
Naďa Rybová, rybova.nada@seznam.cz
Milé děti, ve škole jsem vám nechala hromádky s novou matematikou, PL(pracovní listy) a obálku, ve které máte kartičky s násobilkou a můžete si s jejich pomocí násobilku procvičovat. Budu ráda, když je neztratíte, můžete je ještě potřebovat. V matematice jsme se srovnali, proto zatím nebudeme novou začínat a budete si opakovat pomocí PL. Je tam vše,co již znáte, takže byste neměli mít problém. Budu ráda,když mi občas nějaký vypracovaný PL vyfotíte a pošlete na WhatsApp, Messenger,popřípadě mailem. Aspoň uvidím, jak vám to jde.
Mějte se hezky, už se na vás na všechny moc těším. Rodičům znovu moc děkuji.
ČJ – PS str.19,20,21
uč. str.90 cv.2,3,4 ústně
PL cv.33 RÁNO NA VENKOVĚ
PÍSANKA str.23,24
M – PL č.1 a 2 (z obou stran)
Prv – PS str.63
Anglický jazyk – 3. třída, Ing. Ivana Seidlová
Dobrý den, vážení rodiče a milé děti,
tento týden budete pracovat jen s pracovním sešitem, str. 46
– cvičení 1 – přiřaďte slovíčka v rámečku k výslovnosti
– cvičení 2 – doplň člen a/an a název ovoce (pro připomenutí: žádné anglické slovo není osamocené,ale má člen, a to:
a = nějaký používáme před slovy, která při vyslovení začínají na souhlásku;
an používáme před slovy, která při vyslovení začínají na samohlásku)
– cvičení 3 – k obrázkům dopiš počty a názvy ovoce
Mějte se hezky! V případě dotazů mě kontaktujte: ivana.seidlova@seznam.cz, tel: 792 368 996
S pozdravem
Seidlová Ivana
Dobrý den děti, posílám úkoly na doma.
Překvapení pro 3. třídu – Děkujeme paní Pařízkové, mamince Martina Elbla, za ušití roušek s dětským motivem. Roušky moc potěšily 🙂
Děkujeme všem sběračům za účast ve sběru papíru!
Čj – Tvarosloví – podstatná jména
Učebnice Čj – podstatná jména rod – str. 68, číslo str. 69, pády a pádové otázky 70/2 – zpaměti
Sešit Čj D – učebnice str. 70/4
Vzor – obyčej – 1. p., r. m., č. j.
Čj – pracovní sešit 14, 15, 16
M – pracovní sešit, procvičování 17, 18
Čítanka – květen 139 – 141
Písanka 21, 22
Prv – zajímavosti ze světa přírody, mezi smrky, stopy, přečíst a nalepit do sešitu
Rodičům děkuji za spolupráci.
Mgr. Drahomíra Blažková