Angličtina, 5. ročník, Marie Trundová, zadání na 3. 2. – 9. 2. 2021

Vážení rodiče a milí páťáci,

dnes jsme v hodině četli a překládali text Uč. 22 a 23 a zvládli jsme i video ????.

Zde je zadání DÚ na následující týden. Úkoly psané červeně prosím oskenujte/vyfoťte a pošlete mi mailem do úterý 9. 2. 2021.

  1. Slovíčka Unit 3 (In the town) po frázi No, it isn’t. (jsou v PS str. 64 a 65) – vypsat do slovníčku (sešit Vocabulary) a naučit se je.
    Nahrávky výslovnosti zde:
    Unit 3 | Let’s Explore | Oxford University Press (oup.com)
    Word lists (cambridge.org)
    PS 20 a 21
    Cv. 20/1 jsou otázky ke článku Uč. 22 – 23.
    Cv. 20/2 a 21/1, 2 budu známkovat – taková náhrada za test na probranou kapitolu. 
  1. WocaBee – pro přihlášené. Příští hodinu se domluvíme, na kdy mám načasovat hru, abychom se mohli zúčastnit soutěže o sedací vak ????.

 Nahrávky i další materiály jsou opět v MS Teams, složka Soubory.

Jestliže se budete potřebovat na něco zeptat, prosím napište mi.

Zdravím a všem přeji pěkný den!

Marie Trundová

 

Četba pohádky v den pololetního vysvědčení

Jelikož si děti nemohly letos převzít pololetní vysvědčení ve škole, zpříjemnili jsme si s třeťáky tento den čtením pohádek online.

Děvčata si poslechla pohádku JEDNOOČKA, DVOJOČKA A TŘÍOČKA a hoši čertovskou pohádku pod názvem ČERT A JEHO BABIČKA.

Některé děti k pohádkám nakreslily tyto obrázky.

N. Rybová

Výuka na dálku, 4. třída, od 8.2.2021

Dobrý den děti, posílám práci na doma.

Konzultace – pondělí 9, 30 – 10, 30 hodin, možnost přinést sešity s úkoly, obrázky do výtvarných soutěží Zahrada plná života (Svaz zahrádkářů), Voda štětcem a básní, Barvy vody (Povodí Moravy), zváženou pomerančovou kůru, objednávku knih. Úkoly můžete posílat na můj e – mail. 

  • Čítanka – str. 92 – 94, do sešitu Čtení – Mamuti, Eduard Štorch + ilustrace
  • Čj – Skloňování podstatných jmen rodu ženského – uč. 50
    Čj D – písemně 53/14, 54/16
  • M – Co už umím – prac. sešit 34 (kontrola v úterý)
    Aplikační využití poznatků – prac. sešit 35
    MD – písemně
    uč. 26/8 poslední 3 příklady + zk
    uč. 29/25 poslední sloupeček
  • Vl – uč. 3, 4 + zápis
    Malá kapitola o čase
    I v dávné minulosti – měření času, vycházelo z pozorování přírody
    1 rok – doba oběhu Země kolem Slunce
    1 měsíc – doba oběhu Měsíce kolem Země
    1 den – doba otočení Země kolem své osy
    Kalendář – sestaven na základě těchto časových úseků
    Jak se označují léta v kalendáři + letopočet – obrázek
    Co je století, co je tisíciletí
    Století – doba jednoho sta let, např. roky 2 001 – 2 100 jsou 21. století
    Tisíciletí – doba jednoho tisíce let, např. roky 2 001 – 3 000 jsou 3. tisíciletí
    Znázornění staletí na časové ose + obrázek
  • Př – 38 + zápis
    Louka a pastvina – obratlovci
    – mají většinou nenápadné zbarvení, aby splynuli s okolím
    ještěrka obecná – žije na slunných místech, živí se hmyzem
    vrabec polní – žije v hejnech, na zimu neodlétá, potrava – rostliny, hmyz
    čáp bílý – žije na vlhkých loukách, hnízdí na komínech, potrava – hmyz, žáby
    krtek obecný – má přední nohy přizpůsobené hrabání, žije pod povrchem země, potrava – žížaly, hmyz
    sysel obecný – vyhrabává si v podzemí nory, žije ve větších skupinách, potrava – byliny, hmyz
    vyber si 3 živočichy, nakresli
  • Dobrovolný úkol:
    Voda štětcem a básní, Barvy vody – do 22. 2.
    Dárečky pro budoucí prvňáky k zápisu do 1. třídy – výrobky z papíru, do 22. 2.
    Objednávka knih ( zájemci ) do 22. 2.

Děkuji rodičů a prarodičům za spolupráci.

Mějte se hezky a buďte zdraví.

Mgr. Drahomíra Blažková

 

Výuka na dálku, 4. třída, od 1.2.2021

Dobrý den děti, posílám práci na doma.

Konzultace – pondělí 9, 30 – 10, 30 hodin. Možnost přinést sešity s úkoly, obrázky Požární ochrana očima dětí, Zahrada plná života, zváženou pomerančovou kůru, vyzvednout si Vl – učebnici 2. díl, pracovní listy. Úkoly mi můžete posílat na můj e – mail. 

  • Čítanka – Člověk a čas, Dějiny str. 87 – 91 (sešit Čtení – napiš nadpis)
  • Čj – Skloňování podstatných jmen rodu ženského, vzory žena, růže, píseň, kost – uč. 50
    Čj D – písemně, uč. 51/5, 6
    Čj – prac. list (koncovky podstatných jmen rodu středního a ženského –  vypracovaný list založím do PORTFOLIA)
    Čj Š – prac. list  – pravopis (nalepit do sešitu)
  • M – procvičování učiva, prac. sešit str. 32, 33
    M D – písemně, uč. 24/12
    MG – on – line výuka 2. 2.  – rýsovací potřeby + MG sešit
    MG – uč. 25/2, náčrt, narýsovat
  • Vl – uč. 1. díl  (vrátit, až půjdeme do školy)
    Vl – uč. 2. díl – podepsat
    Vl – prac. list, test – opakování, práce s mapou – vypracovat, nalepit do sešitu
    Vl – HLAVNÍ UDÁLOSTI ČESKÝCH DĚJIN ( do sešitu napiš nadpis ) + nalepit mapu PUTOVÁNÍ ČESKOU HISTORIÍ
  • Př – uč. 35 – 37 + zápis
    Rostliny na loukách a pastvinách
    lipnice luční – naše nejběžnější tráva
    pampeliška lékařská – má léčivý kořen i listy + obrázek
    sedmikráska obecná – léčivý květ
    kopretina bílá + obrázek
    jetel luční
    zvonek rozkladitý
    pryskyřník prudký – jedovatý
    Živočichové na loukách a pastvinách – bezobratlí
    saranče obecná – má krátká tykadla, samci vydávají vrzavé zvuky, rostlinná potrava
    kobylka zelená – má dlouhá tykadla, samci vydávají vrzavé zvuky, masožravá
    včela medonosná  – žije v úlu, královna .- matka, trubci, dělnice,
    – živí se pylem a nektarem z květů
    – včelí bodnutí, v ráně zůstává žihadlo, musí se odstranit, místo chladit, při bodnutí do úst, jazyka – volat ZZS
    čmelák zemní – dlouhý sosák, tělo porostlé chloupky
    babočka paví oko – motýl
    slunéčko sedmitečné – živí se mšicemi
    + vyber si a nakresli 3 živočichy
  • Př – křížovky – prac. list, nalepit do sešitu
    Dobrovolný úkol – výtvarné soutěže
    Zahrada plná života ( zahrádkáři ) do 7. 2.
    Voda štětcem a básní, téma BARVY VODY ( Povodí Moravy ) do 22. 2.Děkuji za spolupráci rodičům a prarodičům.

Mějte se hezky a buďte zdraví.

Mgr. Drahomíra Blažková

 

Výuka na dálku, 5. třída, Anglický jazyk, od 27.1.2021

Vážení rodiče a milí páťáci,

dnes jsme v hodině probírali Uč. 20, 21.

Zde je zadání DÚ na následující týden. Úkoly psané červeně prosím oskenujte/vyfoťte a pošlete mi mailem do úterý 2. 2. 2021.

  1. Slovíčka – vypsat do slovníčku a naučit
    PS 64 – Famous paintings (pokud je ještě nemáte vypsaná)
    A tato slovíčka:
    Let’s explore Britain! 2
    hill                        kopec
    field                     pole
    rug                       kobereček, deka
    plum                    švestka
    paintbrush         štětec
    paint                    malovat, barva (na malování)
    walk                     jít, procházet se
    lie down             ležet
    tired                     unavený
    the country       krajina
    in the country   na venkově, v přírodě
    too many           příliš mnoho
    What’s the matter?     Co se děje?
    My stomach hurts.      Bolí mě žaludek.Nahrávka výslovnosti zde:
    Famous paintings
    Word lists (cambridge.org)Let’s explore Britain! 2
    Word lists (cambridge.org)
  2. PS 18, 19
  3. Pracovní list „What are they doing? (v příloze dole) – budu jej známkovat, kdo nemůže tisknout, napíše do školního sešitu: 27th January, název pracovního listu, čísla vět a JEN ODPOVĚDI, ZADÁNÍ NEOPISUJTE.
  4. WocaBee – pro přihlášené

Nahrávky i další materiály jsou opět v MS Teams, složka Soubory.       

Jestliže se budete potřebovat na něco zeptat, prosím napište mi na trundova.marie@seznam.cz

Všechny zdravím a přeji Vám krásné pololetní prázdniny!

Marie Trundová

PL What are they doing


Dobrý den, milí páťáci :-),

zasílám vám nové domácí úkoly do angličtiny.

1) Do sešitu si napište dnešní datum 27 th January 
     Nadpis  – What are my classmates doing? 

     Pod nadpis si napište věty v přítomném průběhovém čase, které jste pantomimicky

     předváděli v dnešní hodině.
     1) Šimon is …..
     2) Lucinka is ….
          Příští hodinu nám svoje nacvičené činnosti předvede zbytek žáků ;-).

2) Do slovníčku si napište:
     classmate – spolužák [ˈklɑːsmeɪt ]    

3) Vytiskněte si pracovní list, který najdete v příloze:
     prvním cvičení – do vět doplňujte is/are
     druhé cvičení – z nabídky vybírejte správné tvary vět

Prosím o vyfocení úkolů a zaslání na moji adresu.
V případě potřeby mě kontaktujte.
Have a nice day :-)!
Seidlová I.

Sběr pomerančové kůry

I v době distanční výuky naše škola sbírá pomerančovou kůru.

Usušenou a zváženou kůru lze odevzdat každé pondělí od 14:00 do 16:00 nebo čtvrtek od 9:00 do 11:00 p. Hnátové v budově v Moravské Chrastové.

Kůru můžete také nosit, až  se sejdeme opět ve škole.

Ing. Andrea Dvořáková

Výuka na dálku, 4. třída, Anglický jazyk, od 25.1.2021

Mgr. Marie Trundová,  trundova.marie@seznam.cz

Vážení rodiče a milí čtvrťáci,

zde je zadání DÚ na následující týden. Úkoly psané červeně prosím oskenujte/vyfoťte a pošlete mi mailem do neděle 31. 1. 2021.

  1. Uč. 26 – vypsat slovíčka do slovníčku (sešit Vocabulary)
  2. PS 24/1, 2, 3
    PS 25/5, 7
  3. Pracovní list „How are you?“ (v příloze dole) – budu jej známkovat, kdo nemůže tisknout, napíše jen odpovědi do sešitu English (nadepište si datum 25th January, název pracovního listu a čísla vět).
  4. Písnička – abeceda (opakování) – nejdřív jen poslouchat. Potom poslouchat, říkat písmena s písničkou a pořádně si podle videa zatančit, když teď nemáme tělocvik. ???? Pusťte si písničku několikrát! (text je v příloze dole)

 Alphabet Song | BBC Super Movers – YouTube

Dobrovolná cvičení k písničce:

Alphabet song | LearnEnglish Kids | British Council

  1. WocaBee – pro přihlášené
  2. Povinný úkol:
    Užít si pololetní prázdniny a nezapomenout na naše předsevzetí do druhého pololetí! ????

Pokud se budete potřebovat na něco zeptat, prosím, napište mi na trundova.marie@seznam.cz

Přeji Vám pěkný den!

Marie Trundová

Písnička abeceda-text

PL How are you


Good afternoon children :-)!

Zasílám vám úkoly na tento týden: 

1) pravidelně si opakujte jednotlivá pravidla tvorby množného čísla podstatných jmen.
2) opakujte si slovíčka na WocaBee
3) Pracovní sešit, str. 22, 23
4) do sešitu si nalepte tabulku časování slovesa to be – naleznete v příloze :-).
     Toto časování se, děti velmi dobře naučte. Budete jej potřebovat všechny další roky ve škole ;-).
5) v příloze najdete prezentaci na procvičení učiva :-).
     Tisknout si ji nemusíte! Stačí si ji přečíst. 
     Aby se vám správně spustila, zvolte volbu prezentace – od začátku.
     Jsou v ní nová slovíčka:  upset [ˌʌpˈset] naštvaný, rozčílený
                                                    scared  [ˈskɛə]  vystrašený
                                                    cook [kʊk] – kuchař
                                                    singer [ˈsɪŋə] – zpěvák
V případě dotazů mě kontaktujte.
Mějte se krásně :-)!

Ivana Seidlová

to-be-with-sponge-bob-game

Výuka na dálku, 4. třída, od 24.1.2021

Dobrý den děti, posílám práci na doma.

Konzultace, pondělí 9, 30 – 10, 30 hodin. Možnost přinést sešity s úkoly, obrázky, zváženou pomerančovou kůru. Úkoly můžete posílat i na můj e – mail. 

  • Číst knížku + Čtenářský deník
  • Čj – skloňování podstatných jmen rodu středního, město, moře, kuře, stavení
    ČJ D – písemně, uč. 49/17
    na sousedním území ( 6. p. stavení ), …..
  • M – Násobení, dělení 10, 100, procvičování, aplikační úlohy, jednoduchá konstrukční úloha, rýsování podle nápovědy, pracovní sešit 30, 31
    M D – písemně, uč. 23/8
    uč. 23/1 piš výsledky
    a) 200, ……
    b) 20, ….
    c) 2, ….
  • Vl – uč. 50, 51 + zápis
    Sever Moravy
    Olomouc, Ostrava
    Bouzov – hrad
    Opava – Slezské muzeum
    Zlaté Hory
    Svatý Kopeček – poutní místo u Olomouce
    Velké Losiny – nejstarší ruční papírna na ruční papír ve střední Evropě
    Hranice na Moravě – hranická propast, nejhlubší propast v ČR
    Kopřivnice – Technické muzeum automobilů Tatra
    Jih a východ Moravy
    Brno, Zlín
    vila Tugendhat v Brně (UNESCO)
    Mohyla míru u Slavkova
    Lednice – zámek, Lednicko – valtický areál (UNESCO)
    skanzen v Rožnově pod Radhoštěm
    Moravský kras, jeskyně, propast Macocha
    Lysice – zámek
    Mikulov
    Kroměříž – zámek a zahrady (UNESCO)
    Velehrad – poutní místo
  • Vl , DÚ – písemně,  Kam byste se chtěli v ČR podívat? Co by vás zajímalo? Vyhledejte informace o tomto místě a podle mapy si naplánujte výlet. Určete, kudy povede vaše cesta, kterými městy, obcemi budete projíždět, které řeky tu protékají….)
  • Př – uč. 34
    Louka a pastvina
    – ekosystémy, které výrazně ovlivňuje člověk, vytvořil je odlesněním krajiny
    – rostou zde byliny, luční trávy, posečené rostliny – krmivo pro hospodářská zvířata
    – na pastvinách se pasou hospodářská zvířata – kůň domácí, tur domácí, ovce domácí ) + obrázek
    Dobrovolný úkol – výtvarné soutěže, do 1. 2. 2021
  • Požární ochrana očima dětí 2021, Zásah hasičů při dopravní nehodě na železničním přejezdu  – (evakuace cestujících, požár vlaku, vyproštění zraněných osob)
  • Zahrada plná života (květinová zahrada, plná hmyzu, motýlů, včel, brouků, pěstování ovoce, zeleniny, rostliny + život pod zemí – krtci, žížaly, …., ovocný sad, skleník, práce na zahradě…. (Svaz zahrádkářů)
    – můžete kreslit, malovat, lepit…

Rodičům a prarodičům děkuji za spolupráci.

Mějte se hezky, buďte zdraví. 

Mgr. Drahomíra Blažková

Zdravá a nemocná příroda

Obrázky pro radost

I v letošním roce si zpestřují žáci ZŠ Brněnec distanční výuku tvořivou činností, kreslením, malováním. 

Čtvrťáci přispěli svými zdařilými výkresy do výtvarných soutěží Zdravá a nemocná příroda Pardubického kraje (Pardubice) a Tři králové (Charita Jeseník).

Posuďte sami, jak se jim obrázky povedly 🙂

Mgr. Drahomíra Blažková