TANEČNÍ SOUTĚŽ

Dne 21.5.2019 se každoročně konalo v Lidovém domě v Moravské Chrastové školní kolo taneční soutěže, do které se mohli přihlásit žáci ze všech ročníků naší školy. Svůj taneční talent předvedli nejvíce žáci z prvního stupně, pouze dvě žákyně z druhého stupně a čtyři žáci z 8. a 9. třídy. Tanečníci a tanečnice byli rozděleni do kategorie jednotlivci nebo skupiny. Soutěžící nám předvedli pestré vystoupení z různých druhů tanců. Mohli jsme vidět mažoretky, free style tance, výrazové tance, ale i pár prvků z atletiky.

Celým tanečním dopolednem nás prováděly výborné moderátorky z 9. třídy – Adélka Burešová a Anička Jelínková. Děvčata měla program celé taneční soutěže skvěle připravený. Do programu zapojily nejen soutěžící, ale i diváky, kteří se zúčastnili různých kvízů, dětských soutěží a společných zábavných tanců. Za to našim moderátorkám patří obrovské poděkování. I žáci z 8. a 9. ročníku, kluci Štěpánovi, Marián Balint a Jan Krajmer, nás všechny skvěle pobavili díky svému zábavnému tanečnímu vystoupení. I těmto chlapcům patří velké poděkování.

Porotu v této soutěži tvořily paní učitelky z prvního stupně, které měly jako každý rok velmi těžký úkol. Z důvodu pestrosti tanců a velmi dobrých výkonů, které se objevily v kategorii jednotlivců, jsme byly nuceny upravit hodnocení, proto se tři soutěžící umístili na stejném prvním místě.

Toto taneční dopoledne si každý moc užil a už nyní se všichni těšíme na další rok, dokonce nám na příští rok přislíbili účast i žáci 9. ročníku a naše skvělé moderátorky, protože bez nich by to nebylo tak skvělé. 🙂

KATEGORIE JEDNOTLIVCI:

1. MÍSTO: Balašová Alexandra

1. MÍSTO: Veitová Alžběta

1. MÍSTO: Stupková Tereza

KATEGORIE SKUPINY:

1. MÍSTO: Just dance Študlov – Daniel a Jakub Štěpánovi + Marián Balint + Jan Krajmer

2. MÍSTO: Hegerová Tereza + Blašková Radka + Stupková Anežka + Langerová Sofie

3. MÍSTO: Němcová Karolína + Sklenářová Adéla

Denisa Báčová

Matematické soutěže

MATES 

– matematická korespondenční soutěž pro 6. a 7. ročník

– spolupracujeme s Gymnáziem v Poličce

– účastní se 12 našich žáků (K. Oujezdská, M. Kašpar, M. Lžičař, M. Čermáková, T. Radiměř, J. Klouda, J. Ježová, A. Adámek, M. Kučka, T. Stupková, B. Čuhelová)

– prvních 30 soutěžících čeká třídenní pobyt na Baldě

– máme za sebou už 3. série a čtvrtou vyřešenou a odeslanou

PYTHAGORIÁDA

  • v dubnu proběhlo v 5., 6., 7. a 8. třídě školní kolo
  • úspěšní řešitelé

Michaela Knӧtigová z 5. třídy 

Martin Kučka ze 6. třídy

Karolína Oujezdská a Sára Vybíhalová ze 7. třídy

MATEMATICKÝ  KLOKAN

Na nejvyšší příčky doskočili:

  • v kategorii CVRČEK:      T. Michl, J. Andrlík, A. Veitová a L. Klemšová
  • v kategorii KLOKÁNEK: B. Andrlík, M. Knӧtigová a J. Havránek
  • v kategorii BENJAMÍN: M. Kučka, J. Ježová a K. Oujezdská
  • v kategorii KADET:          T. Králíček, A. Burešová a T. Novák

Sváteční putování za dobrodružstvím

Uprostřed druhého květnového týdne nás čekal volný den. Mohli jsme ho jen tak prolenošit, ale my jsme se rozhodli pro výlet. Cílem našeho putování se stal Moravský kras, přesněji propast Macocha a Punkevní jeskyně. Většina z nás zde byla poprvé.

Počasí nám přálo, rozhodli jsme se tedy využít vše, co nám toto krásné místo nabízelo. Pro cestování jsme využili krasobus, ekovláček i lanovku. Část trasy jsme prošli pěšky. V kabině lanovky jsme se ocitli vysoko nad vápencovými skalami a pěšky jsme prošli třeba tajuplnou Čertovou brankou.

Navštívili jsme také Dům přírody v těsné blízkosti Skalního mlýna. Zde je interaktivní expozice věnovaná Moravskému krasu, jejíž součástí je kinosál, kde se promítají dokumenty o přírodě a pověsti související s jeskyněmi a okolím.

Krásnou tečkou byla návštěva Punkevní jeskyně, kde součástí prohlídkové trasy je plavba na lodích po řece Punkvě.

Rozhodně však v Moravském krasu nekončíme. Neprozkoumali jsme všechny přístupné jeskyně (především chlapci by jistě ocenili prohlídku jeskyně Výpustek – bývalý armádní kryt), velmi zajímavé je i Rudické propadání (zde se ztrácí v hlubinách voda Rudického potoka). Pozornost si jistě zaslouží i rudický větrný mlýn. Tak zase příště 😊

žáci ZŠ Brněnec

Divadelní představení Lotrando a Zubejda

V pondělí 13. května 2019 přijali žáci a učitelé 1. stupně ZŠ Brněnec pozvání od Divadelního kroužku Dráček Březová nad Svitavou při DDM Česká Třebová na hudební pohádku Lotrando a Zubejda.

Pěkná podívaná plná oblíbených písniček, pestrých kostýmů i kulis a zajímavých dětských hereckých výkonů se všem líbila.

Žáci a učitelé 1. stupně

Projektový den: DEN BEZPEČNOSTI A CYKLISTIKY

Na ZŠ Brněnec, Moravská Chrastová se uskutečnil dne 26.4.2019 projektový den: Den bezpečnosti a cyklistiky pro žáky 1.- 6. ročníku. Byl připraven společně s Policií ČR Svitavy, Celní správou Svitavy, Hasičským záchranným sborem Svitavy, Zdravotnickou záchrannou službou Svitavy, pprap. Václavem Hofírkem a  paní ředitelkouZŠ Lenkou Kašparovou. Byl to již 15. ročník konání této akce.

Firma SILK – PROGRESS, s.r.o. poskytla asfaltovou plochu, kde celá akce mohla zdárně proběhnout.

Žáci plnili na stanovištích za dohledu učitelů a policejních  příslušníků zadané úkoly: poznávání značek, znalost  důležitých telefonních čísel, rozlišování správných a nesprávných dopravních situací. Vyzkoušeli si jízdu zručnosti na kolech mezi kuželkami, přejezd přes překážku a také dodržování správných pravidel na kruhovém objezdu. Za zvládnutí  jednotlivých disciplín získávali body a byli odměněni až do desátého místa. Úplně každý z účastníků obdržel ceny a odměny, které byly zajištěny od místních a svitavských sponzorů.

Během  přestávek mezi jednotlivými disciplinami si žáci mohli prohlédnout vybavení vozidel Hasičského sboru Svitavy,  policejního auta a motorky, vozu záchranné zdravotní služby, vozidla celní správy. Také jim byl předveden celními psovody výcvik psů, kteří vyhledávali v zavazadlech zakázané látky.

Tento den přispěl   k ověření   a   zvládnutí  teoretických i praktických  dovedností   žáků  z  oblasti   bezpečnosti a   dodržování  pravidel silničního  provozu.

Poděkování patří všem organizátorům, sponzorům a žákům 9. třídy, kteří přispěli ke zdárnému průběhu tohoto zážitkového dne.

                                      Mgr. Lenka Kašparová 
ředitelka Základní školy Brněnec

Sváteční putování za dobrodružstvím

Uprostřed druhého květnového týdne nás čekal volný den. Mohli jsme ho jen tak prolenošit, ale my jsme se rozhodli pro výlet. Cílem našeho putování se stal Moravský kras, přesněji propast Macocha a Punkevní jeskyně. Většina z nás zde byla poprvé.

Počasí nám přálo, rozhodli jsme se tedy využít vše, co nám toto krásné místo nabízelo. Pro cestování jsme využili krasobus, ekovláček i lanovku. Část trasy jsme prošli pěšky. V kabině lanovky jsme se ocitli vysoko nad vápencovými skalami a pěšky jsme prošli třeba tajuplnou Čertovou brankou.

Navštívili jsme také Dům přírody v těsné blízkosti Skalního mlýna. Zde je interaktivní expozice věnovaná Moravskému krasu, jejíž součástí je kinosál, kde se promítají dokumenty o přírodě a pověsti související s jeskyněmi a okolím.

Krásnou tečkou byla návštěva Punkevní jeskyně, kde součástí prohlídkové trasy je plavba na lodích po řece Punkvě.

Rozhodně však v Moravském krasu nekončíme. Neprozkoumali jsme všechny přístupné jeskyně (především chlapci by jistě ocenili prohlídku jeskyně Výpustek – bývalý armádní kryt), velmi zajímavé je i Rudické propadání (zde se ztrácí v hlubinách voda Rudického potoka). Pozornost si jistě zaslouží i rudický větrný mlýn. Tak zase příště 😊

žáci ZŠ Brněnec

Putování po Londýně a Británii (26.4. – 30.4)

První den ráno jsme se trajektem vydali po moři k Anglii. Byl krásný východ slunce a my pomalu připlouvali k břehům Anglie. (…)Večer si nás anglické rodiny postupně rozváželi do svých domovů.

Pro nás přišla jedna milá paní, provedla nás po svém domě, ukázala nám, kde máme pokoj a v kolik hodin máme přijít na večeři. Po večeři jsme se smáli nad našimi společnými zážitky.

Anička Jelínková

Druhý den ráno jsme se vydali naším autobusem do města Bath. Po prohlídce lázní jsme dostali rozchod v obchodě Poundland, kde se všechny suvenýry včetně známého anglického čaje daly pořídit pouze za jednu libru. (…) Navštívili jsme také krásnou vesnici Lacock Village, která je slavná pitoreskními uličkami a často slouží jako filmová kulisa. Zde nemohlo chybět několik fotek u typických anglických domů.

Terka Čermáková

Třetí den našeho pobytu v Anglii jsme započali prohlídkou London city. Prošli jsme se po slavném mostě Tower Bridge, navštívili jsme galerii Tate Modern a přešli most Millenium Bridge, který je proslulý tím, že se zde natáčely scény ze slavné série Harry Potter.

Vojta Petrů

Odpoledne jsme se autobusem vydaly do studií Warner Bross v Leavesdenu u Londýna, ve kterých se mimo jiné natáčely filmy s Jamesem Bondem, série Star Wars a především filmy s Harry Potterem. (…) Navštívili jsme např. Velkou síň v Bradavicích, Zapovězený les, Ministerstvo kouzel, pracovnu Albuse Brumbála, Příčnou ulici, Nástupiště 9 a ¾, Gringottovu banku a další. Ve studiích nechyběly ukázky toho, jak celá série vznikala a také ukázky masek, obleků a modely návrhů různých míst či ulic.

Vojta Petrů

Požární ochrana očima dětí a mládeže 2019 – okresní kolo Svitavy

Žákyně 2. třídy Radka Blašková získala krásné 3. místo v okresním kole výtvarné soutěže Požární ochrana očima dětí a mládeže 2019 v kategorii ZŠ 1. Vyhlášení vítězů, předání cen a diplomů proběhlo 6. 5. 2019 na centrální stanici HZS ÚO Svitavy. Součástí příjemného odpoledne byl i zajímavý doprovodný program. 

Radušce srdečně blahopřejeme!

Mgr. Drahomíra Blažková

Den Země

V pátek 26.4. 2019 probíhal na naší škole projektový den k oslavě Dne Země. Program byl určen především pro žáky 7. a 8. třídy. Téma bylo zvoleno velmi aktuální, a to sice VODA. Žáci sedmé třídy měli za úkol zpracovat projekt na téma Jak šetřit vodou. Osmáci to měli nepatrně složitější. Jejich úkolem bylo prostudovat dané materiály a zamyslet se nad tím: Jak udržet vodu v krajině. Nejdříve probíhala diskuze s vyučujícími na dané téma. Žáci si třídili svoje nápady formou brainstormingu. Následně děti obdržely materiály, na základě jejichž prostudování se dověděly další náměty, které jim měly být nápomocné při následném vypracování projektu. V další etapě se pak chlapci a dívky pustili do samotného vypracování projektu formou skupinové práce. Nápomocni byli všichni. Každý dělal to, co mu bylo nejblíže. Jeden stanovil postup práce, jiní vybírali důležité informace, další psali, či kreslili.

Odměnou za vykonanou práci, do níž se všichni zapojili s maximálním úsilím, byly jedničky pro všechny zúčastněné. Zdali byly oprávněné, posuďte sami.

                                                                                               Mgr. Ivana Kvapilová