Mgr. Ludmila Portlová
Moji milí páťáčci, doufám, že jste neměli minulý týden se zadanými úkoly žádný problém. Vašim rodičům jsem na e-mail poslala řešení úkolů, tak pokud jste si s něčím nevěděli rady, rodiče vám jistě pomohou. Minulý týden jsem vám zadala pouze učivo, které jsme probírali společně ve škole, úkoly byly opakovací a procvičovací. Tento týden mám pro vás připravené online testy, abych zjistila, jak vám to doma šlo. Kdybyste měli s něčím potíže, napište mi, nebo vaši rodiče e-mail a vše společně zvládneme. Ještě jednou vám velice děkuji za milé psaní, které jste mi dali poslední den před uzavřením školy. Mám jej na stole a vždy, když vám připravuji úkoly, tak mně dodává sílu a povzbuzuje, že se brzy opět sejdeme společně ve škole J Tak se pojďme vrhnout do dalšího týdne, který jistě opět hravě zvládnete.
ČESKÝ JAZYK
Procvičování koncovek přídavných jmen:
https://www.pravopisne.cz/category/pravopisna-cviceni/psani-iy-a-iy-v-koncovkach/pridavnych-jmen/
Až si procvičíte koncovky přídavných jmen, vyplňte toto cvičení http://www.kaminet.cz/ces/pravopis/pridsouhrn.php a odešlete mi pro zpětnou vazbu, abych věděla, jak vám to jde 😉 Po vyplnění dole vpravo zadejte e-mail: brnenec5@seznam.cz a podepište se svým jménem 🙂
učebnice:
s. 81/3 (ústně)
s. 82/4 a) pouze zopakovat ústně (dělali jsme už ve škole)
b) do sešitu
c) do sešitu
s. 82/5 nadiktovat diktát do sešitu (po napsání, ať si děti samy překontrolují podle učebnice, poté zkontrolují rodiče)
Rozbor věty z diktátu: Na vzniku nových učebnic se podílejí jazykoví poradci.
Přepsat větu pod diktát. Určit slovní druhy (nadepsat číslici nad slova). Určit základní skladební dvojici (spojit dvojitou svorkou, podmět podtrhnout rovnou čarou, přísudek vlnovkou). Vypsat pod sebe podstatná jména, přídavná jména, slovesa a určit mluvnické kategorie.
s. 83/8 a)b)c) (do sešitu)
ČTENÍ
Libovolná kniha – zapsat do čtenářského deníku. (Kdo má čtenářský deník u mě, tak napíše na papír).
Kdo si nestihl půjčit nějakou knihu v knihovně, níže vkládám dva odkazy na e-book zdarma:
MATEMATIKA
První on-line test: https://forms.gle/VVyCavKDscQaLzm29 V první otázce vyplňte svoje jméno. Příklady si vypočítejte na papír. Ve formuláři napište k odpovědi „jiná“ váš výsledek. Až budete mít všechny 3 příklady, dejte odeslat. Doufám, že budou samé jedničky J
Videa desetinná čísla: Komu činní desetinná čísla problém, tady posílám videa, kde jsou jednoduše vysvětleny (nevšímejte si na začátku, jakou stranu v učebnici nalistovat, jedná se o jinou učebnici, než používáme my).
Úvod do desetinných čísel: https://www.youtube.com/watch?v=TyhDPCBqBqU
čtení desetinných čísel: https://www.youtube.com/watch?v=nAX4NiPSh_Q
Zápis do sešitu:
248,123 („dvě stě čtyřicet osm celých sto dvacet tři tisícin“) na druhý řádek si vymyslete své libovolné číslo:
stovky | desítky | jednotky | desetinná čárka | desetiny | setiny | tisíciny |
2 | 4 | 8 | , | 1 | 2 | 3 |
Celá část desetinná část
Učebnice s. 33-34 (do sešitu)
Procvičování desetinných čísel:
https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-desetinna-slovne-2-uroven/9304
VLASTIVĚDA
Zopakovat si učivo od strany 17. V sešitech zápisky od Osvícenství. Poté si ústně projděte v učebnici opakování na straně 24.
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Dobrovolně 🙂
Kdo by měl zájem, můžete se zapojit do výtvarné soutěže Kouzlo jara. Nemusíte soutěžit, koho baví kreslit (a vím, že ve třídě máme spousty takových 🙂 ) nakreslete si obrázek jen tak pro radost. Budu ráda, když se o obrázek podělíte, vyfotíte a pošlete mi na e-mail.
PRACOVNÍ ČINNOSTI
Připravit pro celou rodinu snídani 🙂
Přírodověda
- vyplň pracovní list č.2 – kostra a pracovní list č. 12 – Rozmanitost přírody a živočichů
- pokud nemůžeš list vytisknout, udělej si zápis do sešitu i nakresli zadaný obrázek.
- pozoruj rostliny na zahrádce a pokud je možné i v okolní přírodě a zapisuj si, které rostliny, keře nebo stromy kvetou nebo jim raší listy.
- až se sejdeme, o všem si popovídáme.
Anglický jazyk – Mgr. Alena Nováková
- lekce 3, učebnice str. 34 My school
- napiš si nová slovíčka, výslovnost pro lepší porozumění píši českými písmeny. which (wič) – který, art and design (árt end disain), geography(džeogrefi), history(histry)
- dál jen výslovnost, přiřaďte ji ke slovům sami. (infrmejšn, komunikejšn, teknolodži), (mes, s- špička jazyka mezi zuby) (relidžijn edjukejšn), (bajldži),(fiziks), (kemistri), (mjuzik), (sitiznšip)
- učebnice cv.2: timetable – rozvrh hodin: Odpovědět na otázky podle přiloženého rozvrhu, raději si je napsat do sešitu.
- What class is Erica in? V jaké třídě je Erika? Předložky se dávají na konci otázky.
- V pracovním sešitě vypracovat str.28,cv1,2.
- Výslovnost dopilujeme, až se sejdeme.
Anglický jazyk – Ing. Ivana Seidlová
Milí páťáci,
chci vám doporučit procvičování AJ pomocí aplikací ke stažení zdarma na Google store vytvořené pro mobilní telefony. Netravte na nich ale příliš mnoho času 🙂
Odkazy: Angličtina pro děti, Easy peasy, Learn English for kids – First words in English,
Boom cards, Angličtina pro děti, Fun Easy Learn – zdařilá aplikace, pěkná grafika, můžete zde psát v AJ, poslouchat, přiřazovat slova, doplňovat i cvičit výslovnost.
Procvičujte si učivo, po zahájení vyučování, budeme psát písemky, tak ať toho potom nemáte moc!!!
V případě jakýchkoliv nejasností mě neváhejte kontaktovat!
Ing. Ivana Seidlová
Ivana.Seidlova@seznam.cz, tel: 792 368 996
SB (učebnice)
- 26/1
- 26/2 Poskládej písmenka do správného pořadí a najdi dny v týdnu.
- 26/3 Přepiš věty do sešitu – použij zkrácené tvary
- 26/4 Doplň na prázdná místa zkrácené tvary slovesa to be (I´m, You´re,…) nebo přivlastňovací zájmena, piš tužkou do učebnice.
- 26/5 Do prázdných míst doplň správné věty tak, aby odpovědi dávaly smysl.
- 26/6 Dle vzoru napiš věty do sešitu.
- 27/1 Song My Bonnie – zazpívej si píseň, zkus si ji i přeložit (pouze ústně), až se sejdeme, zazpíváme si ji společně
Odkaz na píseň: