Výuka na dálku – 4. třída, 16.3.2020

Denisa Báčová, denisa.c@centrum.cz, 774 643 840

MATEMATIKA, Mgr. Lenka Kašparová

Procvičování: učebnice strana 53, cvičení 1 (pouze výpočet a odpověď) – na papír

Strana 53, cvičení 6 – první řádek, 5 příkladů s kontrolou – na papír

Zaokrouhli čísla na desítky, stovky, tisíce, desetitisíce, statisíce, miliony (dle vlastních možností) – na papír

12 806

954 391

1 208 111

Každý si může procvičovat matematické operace na tomto webovém odkazu:

https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_mat1.php

cvičení 12, 16 pro čtvrtý ročník

ČESKÝ JAZYK – MLUVNICE

!!! Budu moc ráda, když si založíte zvláštní sešit do českého jazyka, do kterého budete plnit všechny úkoly, které zde napíši, sešit si prosím klasicky podepiště na hlavní straně, až se uvidíme a sejdeme ve škole, tak mi sešit donesete, děkuji. !!!

ÚSTNÍ ČÁST:

  1. Zopakujte si jaké máme vzory podstatných jmen u rodu středního a ženského.
  2. Vyskloňujte si každý vzor v jednotném i množném čísle.
  3. Uvědomte si jaké vzory jsou tvrdé a jaké vzory jsou měkké.
  4. Podívejte se do ČJ Š – skloňování každého vzoru, kde se píše tvrdé a kde měkké i,y.

PÍSEMNÁ ČÁST: do zvláštního sešitu!!! (z učebnice českého jazyka)

  1. 48/13 – napište do sešitu pouze podstatná jména, která se skloňují podle vzoru kuře
  2. 51/2 – např. žába – žena
  3. 53/14 – přepište a slova v závorkách napište v náležitých tvarech
  4. 54/15

ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ

ÚSTNÍ ČÁST:

  1. Přečtěte z čítanky str. 86 – 87.
  2. Přečtěte si z čítanky str. 88- 91 Člověk z doby před milionem let.

PÍSEMNÁ ČÁST:

  1. Do sešitu Čj – čtení, psaní si napište a doplňte:

Člověk z doby před milionem let

Autor:

Úryvek z knihy:

 O čem úryvek byl:

Co je trilobit:

Jak se vám příběh líbil?:

PŘÍRODOVĚDA

!!!Vše, co zašlu do přírodovědy – písemné úkoly a zápisky pište klasicky do sešitu Přírodovědy,děkuji.!!!

ÚSTNÍ ČÁST:

  1. Přečtěte si v sešitě zápisy od: Světové strany – Měsíc.
  2. Odpovězte si na otázky:
  3. Co je směrová růžice?
  4. Nakreslete si směrovou růžici a určete světové strany.
  5. Kde bývá chladněji – na severu nebo na jihu?
  6. Pomocí čeho můžeme určit světové strany?
  7. Z čeho se skládá a jak funguje kompas?
  8. Kdy se tyčové magnety přitahují a kdy se odpuzují?
  9. Kdy je jarní a podzimní rovnodennost a co to znamená?
  10. Kdy je letní a zimní slunovrat a co to znamená?
  11. Řekněte si nahlas všechny planety sluneční soustavy.
  12. Co je to Slunce a z čeho se skládá?
  13. Co nám dává Slunce?
  14. Kolikátá je planeta Země od Slunce?
  15. Proč je život na planetě Zemi a na jiné planetě není?
  16. Co je to glóbus?
  17. Jaké dva pohyby vykonává planeta Země? Co se při těchto pohybech střídá a jak dlouho tento pohyb trvá?
  18. Jaké fáze má Měsíc a jaký pohyb vykonává?
  19. Přečtěte si text v učebnici na straně 42 – 43.

VENKU SI ZAHREJTE NA SLUNEČNÍ SOUSTAVU – někdo bude planeta Země, někdo bude Slunce a někdo bude Měsíc – vykonávejte pohyby stějně jako vykonává Slunce, Země, Měsíc 🙂

PÍSEMNÁ ČÁST:

  1. Do sešitu Přírodovědy si napište zápis:

PTÁCI

  • dělíme je:
  • stálé – žijí u nás po celý rok
  • stěhovavé – odlétají do teplých krajin
  • mají tělo přizpůsobené k letu
  • pohybují se pomocí křídel
  • tělo mají pokryto peřím
  • potravu přijímají zobákem
  • dýchají plícemi
  1. Nakresli si pod zápis obrázek sýkorky, pěnkavy a vrabce ze str. 42
  2. Pokud máte krmítko pro ptáky, pozoruj zda na krmítko přilétají ptáci, kteří jsou na obrázcích.

VLASTIVĚDA

!!!Všechny úkoly a zápisy, které Vám zašlu do Vlastivědy pište klasicky do sešitu Vlastivědy, děkuji!!!

ÚSTNÍ ČÁST:

  1. Přečtěte si zápis v sešitě – Povrch ČR.
  2. Odpovězte si na otázky:
  3. V jakých jednotkách  měříme výšku krajiny?
  4. Jakými barvami se na mapě označuje povrch?
  5. Jakou barvou označujeme nížiny a jakou vysočiny?
  6. Jak se nazývá výškový bod s číslem, který označuje výšku krajiny?
  7. Jak se dělí krajina?
  8. Jaký je výškový rozdíl mezi rovinou, pahorkatinou, vrchovinou a hornatinou?
  9. Podívejte se na obrázky v učebnici na straně 23, kde vidíte rozdílné výšky v krajině.

PÍSEMNÁ ČÁST:

  1. Do sešitu jsme si společně vlepili mapu České republiky a na ní máme napsaná čísla pohoří, které jsme se učili.
  2. Podle mapy v učebnici nebo příruční mapy v učebnici si doplňte všech 15 pohoří, které máme vyznačená v mapě a k nim dopište nejvyšší horu.
  3. Poté si písemně vypracujte do sešitu otázky z učebnice str. 24.

ZAJDĚTE SI NA PROCHÁZKU DO PŘÍRODY, NADÝCHEJTE SE ČERSTVÉHO VZDUCHU A PODÍVEJTE SE NA KRAJINU KOLEM SEBE. VIDÍTE KOLEM SEBE ROVINU, PAHORKATINU, VRCHOVINU NEBO HORNATINU??? 🙂

Anglický jazyk – Mgr. Alena Nováková

Opakovat: slovíčka do 13. lekce, časování slovesa to be ( I am, you are, he is, …) plné, zkrácené tvary a zápor I am not, you aren´t, …)
množné číslo lekce 12, předložky on, in, under, next to, between
otázky a odpovědi: Have you a bus? Yes, I have. No, I haven´t.
Do you like stamps? Yes, I do. No, I don´t.
Vyplnit přiložený pracovní list.
Pokud nelze vytisknout,napsat poznámky.

Anglický jazyk – Ing. Ivana Seidlová

Píseň str. 11 + odkaz na video – prosím  o její naučení a procvičování, budeme si ji potom zpívat společně

Procvičování slovíček

Přepis do slovníčku a naučení slovíček na str. 28, 29

Pracovní sešit – str. 28, 29

Příspěvek byl publikován v rubrice 4. třída a jeho autorem je Martin Záruba. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.