Výuka na dálku, 4. třída, 20.4.2020

Denisa Báčová, denisa.c@centrum.cz

ČESKÝ JAZYK – MLUVNICE

Moji milí čtvrťáčci 🙂 je tu před námi další týden, vzhledem k tomu, že mně učivo za minulý týden poslalo jen pár z Vás, tak Vám připravím menší objem učiva, abyste toho neměli tolik a abych Vás tolik nepřetěžovala. Nebudeme už opakovat vzory podstatných jmen rodu středního a ženského, ale zkusíme už procvičovat podstatná jména rodu mužského. V minulém týdnu jste si měli vyskloňovat vzory MUŽ a STROJ, takže procvičíme i tyto vzory.

Bohužel Vám nové učivo nemohu předat osobně, proto Vám zde napíšu pár příkladů, jak určit vzor podstatného jména rodu mužského, třeba Vám alespoň trošku pomohu:

Př. 1:

Pštros_ vyběhli:

  1. 1. p., č. jed. = pštros =) 4. p., č. jed. = (vidím) pštrosa =) změnil se tvar podst. jména, tudíž je to podstatné jméno rodu mužského životného (životné vzory jsou: PÁN, MUŽ, PŘEDSEDA, SOUDCE)
  2. 1. p., č. jed. = pštros =) 2. p., č. jed. = (bez) pštrosa =) jako pán bez pána (stejné koncovky)
  3. Vložím si vzor PÁN do věty nebo slovního spojení =) pštros_ vyběhli =) páni vyběhli, tudíž měkké i =) pštrosi vyběhli

S pštros_:

  1. 1. p., č. jed. = pštros =) 4. p., č. jed. = (vidím) pštrosa =) změnil se tvar podst. jména, tudíž je to podstatné jméno rodu mužského životného (životné vzory jsou: PÁN, MUŽ, PŘEDSEDA, SOUDCE)
  2. 1. p., č. jed. = pštros =) 2. p., č. jed. = (bez) pštrosa =) jako pán bez pána (stejné koncovky)
  3. Vložím si  vzor PÁN do věty nebo slovního spojení =) s pštros_ =) s pány, tudíž tvrdé y =) s pštrosy

Muž se sval_:

  1. 1. p., č. jed. = sval =) 4. p., č. jed. = (vidím) sval=) nezměnil se tvar podst. jména, tudíž je to podstatné jméno rodu mužského neživotného (neživotné vzory jsou: HRAD, STROJ)
  2. 1. p., č. jed. = sval =) 2. p., č. jed. = (bez) svalu =) jako hrad bez hradu (stejné koncovky)
  3. Vložím si vzor HRAD do věty nebo slovního spojení =) muž se sval_ =) muž s hrady, tudíž tvrdé y =) muž se svaly

O učitel_ch:

  1. 1. p., č. jed. = učitel =) 4. p., č. jed. = (vidím) učitele =) změnil se tvar podst. jména, tudíž je to podstatné jméno rodu mužského životného (životné vzory jsou: PÁN, MUŽ, PŘEDSEDA, SOUDCE)
  2. 1. p., č. jed. = učitel =) 2. p., č. jed. = (bez) učitele =) jako muž bez muže (stejné koncovky)
  3. Vložím si vzor MUŽ do věty nebo slovního spojení =) o učitel_ch =) o mužích, tudíž měkké i =) o učitelích

Proti kašl_:

  1. 1. p., č. jed. = kašel =) 4. p., č. jed. = (vidím) kašel=) nezměnil se tvar podst. jména, tudíž je to podstatné jméno rodu mužského neživotného (neživotné vzory jsou: HRAD, STROJ)
  2. 1. p., č. jed. = kašel =) 2. p., č. jed. = (bez) kašle =) jako stroj bez stroje (stejné koncovky)
  3. Vložím si vzor STROJ do věty nebo slovního spojení =) proti kašl_ =) proti stroji, tudíž měkké i=) proti kašli

PÍSEMNÁ ČÁST:

  1. Do sešitu ČJ Š si vypište skloňování dalších vzorů:
  2. Životný vzor PŘEDSEDA + naučit
  3. Životný vzor SOUDCE + naučit
  4. Vytiskněte, vystřihněte a nalepte si příklady, které jsem vám výše napsala (do sešitu ČJ Š)
  5. Do zvláštního sešitu: učebnice: 58/14
  6. Do zvláštního sešitu: učebnice: 59/15
  7. Do zvláštního sešitu: učebnice: 59/19
  8. Do zvláštního sešitu: diktát: učebnice: 60/21

ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ

Přečtěte si v čítance stranu 130-131 =) do sešitu čtení napište název, autora, z jaké knihy je příběh, kdo knihu ilustroval a odpovědi na 4 otázky u textu 🙂

PRACOVNÍ ČINNOSTI

Pokud budete mít chvilku a náladu, vytvořte si svého jarního motýlka J

Budu se opět těšit na fotky 🙂

https://pin.it/6AC2ZYt

PŘÍRODOVĚDA

ÚSTNÍ ČÁST:

  1. Přečíst z učebnice strana 56-60

PÍSEMNÁ ČÁST:

  1. Zápis do sešitu přírodovědy:

LES

  • Společenstvo lesa – CO TO JE? VYSVĚTLI
  • Druhy lesů
  • Jehličnaté lesy – jehličnaté stromy
  • Listnaté lesy – listnaté stromy
  • Smíšené lesy – jehličnaté i listnaté stromy
  • les se těží – VYSVĚTLI, CO TO ZNAMENÁ
  • paseka = CO TO JE?
  • Polomy = CO TO JE?
  • Vývraty = CO TO JE?
  • CO OHROŽUJE LES V ZIMĚ A NA ZAČÁTKU JARA?
  • CO OHROŽUJE NEJVÍCE LES V LÉTĚ?

ROSTLINY A HOUBY V LESE

Sněženka podsněžník

  • Kvete často ještě v tajícím sněhu
  • Přezimuje jako cibulka v půdě
  • Má bílý květen
  • NAKRESLI (uč. Str. 59)

Bledule jarní

  • Méně rozšířená než sněženka
  • Přezimuje jako cibulka v půdě
  • NAKRESLI (uč. Str. 59)

Sasanka hajní

  • Vyskytuje se v lese velmi hojně
  • Má nadzemní stonek s listy = lodyha
  • Má podzemní plazivý stonek = oddenek
  • NAKRESLI (UČ. STR. 59)

VLASTIVĚDA

ÚSTNÍ ČÁST:

  1. Přečtěte si v uč. Str. 3

PÍSEMNÁ ČÁST:

  1. Do sešitu Vlastivědy zápis:

POČASÍ A PODNEBÍ

  • Počasí = okamžitý stav ovzduší na určitém místě v určitém čase
    • Ovlivňuje ho:
      • Poloha místa na Zemi, nadmořská výška a vzdálenost od moře
      • Teplota vzduchu
      • Vodní srážky (déšť, kroupy, sníh,…)
      • Proudění vzduchu
      • Sluneční svit (jasno, polojasno, zataženo)
  • Podnebí = dlouhodobý stav počasí na určitém místě
    • Je dáno:
      • Polohou místa (vzdáleností od moře)
      • Nadmořskou výškou a členitostí krajiny
  • ČR
    • v mírném podnebném pásu
    • počasí je proměnlivé (střídají se 4 roční období)
    • výškově členitá krajina =) čím vyšší nadmořská výška, tím více klesá teplota a zvyšují se srážky
  • Vyplňte pracovní list a zašlete mi zpět pro kontrolu

Anglický jazyk, Mgr. Alena Nováková

Ještě jednou si zopakujte hru ze 14. lekce, tentokrát zkuste házet kostkou. Kdo mně ještě neposlal odpovědi, může jich několik napsat a poslat. Nezapomeňte používat při hře věty napsané dole na stránkách. Píši výslovnost.
Go up to the top of a ladder. (gou ap tu t top of e ledr) Go down to the bottom of a snake. (gou daun tu t batm of e sneik)
It´s your turn. (its jór trrn) ) Slabé r. Miss a go. (mis e gou)

Můžeš si je napsat do slovníčku. Vyplň cvičení v prac. sešitě str. 31.

Příště napíši správné řešení. Cv.3, str.30

You can write wth it. It is a pen.
You can read it. It is a book.
You can sit on it. It is a chair.
You can play it. It is a game.

Vyplňte si dobrovolně 1. pracovní list food (jídlo). 

Anglický jazyk – Ing. Ivana Seidlová

– procvičuj slovíčka na WocaBee – je zde výslovnost!!!

– připomínám dnešní cvičný test v aplikaci WocaBee na slovíčka z lekce My new crayons . Test si můžete napsat v čase od 8 do 18 hodin, každý dle svých časových možností.

– pracovní sešit – str. 31 opakování
– učebnice – str. 32 – přepiš si slovíčka do slovníku
– pokud někdo nemá možnost procvičovat na WocaBee, výslovnost nalezne v přiložené tabulce

V případě jakýchkoliv potíží pište na e-mail: ivana.seidlova@seznam.cz.

Příspěvek byl publikován v rubrice 4. třída a jeho autorem je Martin Záruba. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.