4. třída

ZŠ Brněnec, 4. třída, distanční výuka od 12. 4. 2021 + informace k rotační prezenční výuce od 19. 4. 2021

Dobrý den děti, posílám práci na doma. 

Konzultace, pondělí  9, 30 – 10, 30 hodin, možnost přinést sešity, zváženou pomerančovou kůru. Úkoly posílejte na můj e – mail. 

  • Čítanka – str. 113 – 117
  • Čj D – učebnice 67/1 – přepis
  • M – prac. sešit, procvičování učiva str. 10
  • MD – písemně 53/6 – první 4 příklady + zkouška, 54/12 – první 4 příklady
  • Vl – str. 14, 15 + zápis
    – kníže Svatopluk
    latinka – latinské písmo
    Konstantin a Metoděj – prohlášeni za svaté, 5. červenec, státní svátek
    – rozvoj řemesel, šperkařství, řezbářství, hrnčířství, kováři – nářadí, zbraně
    – rozvoj obchodu
    gombíky – knoflíky ze zlata a stříbra
    – zánik Velkomoravské říše, počátek 10. století, nájezd kočovných Maďarů
  • Př – str. 48 + zápis
    Člověk a pole
    Význam pro člověka
    – obživa, krmení
    Práce zemědělců na poli
    – příprava pole na setí
    – setí
    – ošetřování rostlin ( hnojení, postřiky )
    – sklizeň
    – orba, hnojení
    Dobré nápady na duben – pracovní list, nalepit do sešitu
  • Dobrovolný úkol
    Polytechnika – návody ke stavebnici Merkur

Prezenční rotační výuka – žáci 4. třídy přijdou do školy 19. 4. 2021

Antigenní testy výtěrem z nosu, samoodběr, pod dohledem třídní učitelky a dalších pracovníků školy – pondělí, čtvrtek.

Příchod do školy 7,10 – 7,40 hodin.

Čj – doučování 7 – 7, 30 hodin, úterý, středa.

Rozvrh hodin

  • Po – Čj, M,Vv,Vv, Čt
  • Út – Čj, M, Vl, Aj, Čt
  • St – Čj, M, Vl, Př, Čt
  • Čt – Čj, M, Aj, Př, Čt
  • Pá – Čj, Aj,M, Pč, Čt

Na pondělí – zopakovat vzory podstatných jmen rodu středního a ženského, písemné dělení + zk.

Odchod na oběd  ve 12, 10 hodin.

Zájemci o školní obědy kontaktují školní jídelnu.

Rodičům a prarodičům děkuji za spolupráci.

Mějte se hezky, buďte zdraví.

Těším se na vás 🙂

Mgr. Drahomíra Blažková


Základní škola Brněnec, 4. třída, distanční výuka, 5. 4. 2021

Dobrý den děti, posílá práci na doma. Úkoly můžete posílat na můj e – mail.

  • číst knížku + Čtenářský deník
    Čj D – písemně, učebnice 65/3
  • M – pracovní sešit, procvičování učiva str. 9
  • MG – rýsovací potřeby, on – line výuka, úterý
  • M D – písemně, učebnice 53/9
  • Vl – str. 13 + zápis
    Velkomoravská říše
    – území Moravy a jihozápadního Slovenska
    – kníže Mojmír, porazil slovenského kníže Pribinu
    – kníže Rastislav, Velká Morava mocný evropský stát
    – kněží z Franské říše zde šířili křesťanství, mluvili latinsky, německy, lidé jim nerozuměli
    křesťanství – víra v jednoho Boha, výzva k lásce, pomoci, odmítání lži, násilí, nenávisti
    – křesťané se dávali na znamení víry pokřtít
    Byzantská říše – území dnešního Turecka, Řecka, Egypta
    Rastislav požádal císaře Byzantské říše o pomoc
    roku 863 přichází na V. Moravu vzdělaní bratři, kněží Konstantin a Metoděj
    – ovládají slovanský jazyk
    – získali pro křesťanství většinu národa
    Konstantin sestavil hlaholici – první slovanské písmo, přeložil hlavní části bible
    bratři jdou do Říma k papeži obhajovat svoje učení
    – Konstantin onemocněl, vstoupil do kláštera, přijal jméno Cyril, brzy zemřel
    – Metoděj se vrátil na Moravu
  • Př str. 47 + zápis
    Obratlovci
    poštolka obecná – loví na polích, loukách hlodavce, plazy
    káně lesní – loví hraboše
    hraboš polní – žije ve větších skupinách, rychle se rozmnožuje, živí se semeny
    zajíc polní – pelech, dolík v zemi, živí se trávou, listy, větvičkami
    krtek obecný, srnec obecný
    + obrázek
  • Dobrovolný úkol
    Sběr pomerančové kůry
    Sběr papíru ( konec dubna )

Mějte se hezky, buďte zdraví.

Rodičům a prarodičům děkuji za spolupráci.

Mgr. Drahomíra Blažková


Angličtina, 4. ročník, Marie Trundová, zadání na 29. 3 – 7. 4. 2021

Zdravím rodiče a žáky ze 4. A!

Dnes (v pondělí 29. 3.) jsme ústně procvičovali přivlastňování (např.: Martin’s book – Martinova kniha) a dělali aktivity s velikonoční slovní zásobou (byla v DÚ).

Během velikonočních prázdnin online AJ nebude. Prosím, aby si děti angličtinu procvičovaly, snadno se zapomene.

Zde je zadání DÚ na následujících deset dní:

  1. WocaBee – pro přihlášené, povinné
  2. Dobrovolný DÚ – procvičování

Sloveso být
to be – Gameshow quiz (wordwall.net)
Sloveso to be – stažené tvary – Match up (wordwall.net)
To be – negative – Quiz (wordwall.net)

Hračky
TOYS -6 – Hangman (wordwall.net)

Oblečení
Clothes – Maze chase (wordwall.net)

HLAVNÍM VELIKONOČNÍM ÚKOLEM JE: 😊 ! VELIKONOČNÍ VÝZVA ! 😊

 Easter Egg Hunt Challenge 2021

Bližší informace byly poslány mailem.

Přeji Vám pěkný den!

Marie Trundová


ZŠ Brněnec, 4. třída, distanční výuka, 28. 3. 2021

Dobrý den děti, posílám práci na doma.

Konzultace, pondělí 9, 30 – 10, 30 hodin, možnost přinést sešity, obrázky do výtvarné soutěže – KRNAP, Krkonoše očima dětí, Pohled z okna. Úkoly můžete posílat na můj e – mail.

  • Vl
    Velikonoce
    – svátky jara
    – nejvýznamnější svátky křesťanského roku
    – lidové zvyky a tradice + zapsat do sešitu, obrázek
    Přečtěte si zajímavosti z encyklopedie Český rok, můžete si vyzkoušet tipy pro vás. Kdo chce, vytiskne si a do sešitu si může nalepit.
    Pašijový týden – začátek přesně týden před Velikonočním pondělkem
    Květná neděle
    Žluté nebo Modré pondělí
    Šedivé úterý
    Škaredá středa – jeden z Ježíšových přátel Jidáš, provedl škaredý čin – za úplatu ho zradil
    – podle tradice kostelní zvony odletěly do Říma
    Zelený čtvrtek – Ježíš se sešel se svými učedníky na poslední večeři
    Velký pátek – odsouzení a ukřižování Ježíše
    – voda měla mít zázračnou očistnou moc, lidé chodili ke studánkám a pramenům, opláchli se a získali zdraví a sílu
    – vyprávělo se, že se země otevírá v místech, kde jsou ukryté poklady
    Bílá sobota – vzkříšení a nanebevstoupení Ježíše
    – zvony se vrátily zpět z dlouhé cesty
    – večerní slavnost, svěcení ohně, který si ženy přinesly domů díky svíčce, zvané paškál, aby s ní zatopily v kamnech
    Velikonoční neděle – Boží hod velikonoční – první neděle po prvním jarním úplňku, slavnostní oběd
    Velikonoční pondělí – chlapci chodí s pomlázkou, od děvčat dostávají malovaná vajíčka, věří se, že se síla z čerstvého zeleného proutku přenáší mrskáním dál, děvčata budou čerstvá a svižná, zdravá
    Co jíst na Zelený čtvrtek?
    Na Zelený čtvrtek si dejte k jídlu něco zeleného, abyste byli po celý rok zdraví ( špenát, pažitku, kopřivy ).
    Tip pro vás: upečte si jidášky

Poproste maminku, ať vám s přípravou pomůže. Budete potřebovat 40 g droždí, 2 lžíce cukru, 2 žloutky, 500 g polohrubé mouky, 100 g másla, 100 g medu, špetku soli. Z droždí, cukru a trošky mléka připravte kvásek. V míse utřete máslo se žloutky a medem, přidejte sůl, zbylé mléko a kvásek. Vše zpracujte a nechte vykynout. Pak z těsta vyválejte provázky o průměru asi 2 cm, vytvarujte z nich jidášky a nakonec je položte na vymazaný plech. Po upečení je ještě potřete rozšlehaným vajíčkem. Dobrou chuť.

Jak využít pomlázku? 

Pomlázka se nejčastěji splétá z osmi mladých vrbových proutků. Na konci bývá ovázaná barevnými pentličkami. Až mrskaná v pondělí skončí ( letos jenom doma ), zkuste pomlázku zasadit někam k potoku, kde je vlahá zem. Když budete mít štěstí, pustí kořeny a během několika let vám z ní vyroste krásná vrba. 

Tip pro vás: vytvořte si velikonoční vajíčko

Venku si natrhejte několik čerstvých lístečků, kvítků. Maminku poproste o světlejší vajíčko a obvaz. Rostlinky na něj opatrně přiložte a obvazem omotejte tak, aby na vajíčku dobře držel. Vajíčko povařte v odvaru z cibulových slupek, získáte tím jeho pěknou oranžovo – hnědou barvu. Poté obvaz odstraňte a na vajíčku vám zůstanou bílá místa ve tvaru lístečků.

  • Čítanka 127, 108 – 113
    sešit Čtení + zápis
    Velikonoce
    Dejte vejce malovaný
    Jaro už je cítit ve vzduchu
    Josef Lada ( 1 887 – 1 957 ), malíř, spisovatel
    O Mikešovi
    Kronika mého života – napsal o svém dětství a dospívání prožitém v Hrusicích u Prahy
    Ladovy pohlednice
    Mikoláš Aleš ( 1 852 – 1 913 ), malíř, ilustrátor
    spolu s Františkem Ženíškem – autoři návrhů vnitřní výzdoby Národního divadla
    Špalíček národních písní a říkadel

Dobrovolný úkol

Březnová výzva

Staň se vynálezcem pro planetu Zemi – kreativně výtvarná soutěž

Tipy z Knihovny Boskovice – celoroční čtenářská hra Psí rok

Zkus slepou mapu

Velikonoční výzva – pečení beránků, mazanců, jidášků, perníčků pro zdravotníky Nemocnice Svitavy

Ukliďme Česko – ekologická výzva

Putování po tajemstvích velikonočních vajíček – hra v přírodě

Zdobení kraslic

Pozvi zvíře na oběd – ZOO Dvůr Králové

Pěkné Velikonoce a příjemné jaro nám všem 🙂

Digitální prázdniny – vypněte počítač, tablet, mobil, běžte do přírody, jezděte na kole, čtěte knížku, luštěte, hrajte si, povídejte si, pečte, kreslete si 🙂

Rodičům a prarodičům děkuji za spolupráci.

Mějte se hezky a buďte zdraví 🙂

Mgr. Drahomíra Blažková

https://www.televizeseznam.cz/video/tvorte-s-nami/netradicni-zdobeni-kraslic-tvorime-velikonocni-dekorace-s-detmi-64145053

  https://magazin.aktualne.cz/trefte-mesto-na-slepe-mape-ceska/r~23fbec56d12311e8b5b20cc47ab5f122/?


 

Anglický jazyk, 4. třída (22. – 26. 3.)

Pěkný den, děti,

zasílám vám zadání domácích úkolů.

Protože ještě nevím na sto procent, zda se uvidíme v pátek, zasílám vám úkolů více.
Stačí, když do pátku vypracujete úkoly 1, 2.
Pokud nebudeme mít páteční hodinu, tak si zbytek úkolů uděláte v pátek :-).
Upřesním vám to nejpozději ve čtvrtek.

1) Prac. sešit, str. 27, cvič. 8 – napište, jaké věci se vám líbí, kolik jich máte a odkud jsou.
    Nakonec nakreslete obrázek :-).
2) Učebnice, str. 27, cvič. 6 – znovu si doma toto cvičení hlasitě přečtěte a přeložte :-).
3) Napište si nová slovíčka – učebnice str. 28, 29 – zelené rámečky
4) Do sešitu English si nalepte text, který najdete v příloze napište
5) Prac. sešit, str. 28, cvič. 2 Mějte se moc hezky :-)!
Seidlová I.

Angličtina, 4. ročník, Marie Trundová, zadání na 22. – 28. 3. 2021

Zdravím rodiče a žáky ze 4. A!

Dnes (v pondělí 22. 3.) jsme psali test na lekce 9 – 14. Prosím rodiče, aby test oskenovali/vyfotili a během dnešního dne poslali mailem.

Zde je zadání DÚ na následující týden. Úkoly psané červeně prosím oskenujte/vyfoťte a pošlete do neděle 28. 3. 2021 na trundova.marie@seznam.cz

  1. Opakovat si slovíčka Uč. 32, 33
  2. Udělat si ZÁPIS do sešitu English a ZÁPIS do slovníčku (sešit Vocabulary) – viz příloha ZÁPISY.
  3. Na pondělní hodinu (29. 3.) mít připravený nelinkovaný papír A4 nebo A5 (nejlépe tvrdý), nůžky a pastelky (popř. další výtvarné potřeby – tvořivosti se meze nekladou 😊). Vyrobíme si velikonoční přání.

Pokud budete mít dotazy, prosím ptejte se.

Přeji Vám pěkný den!

Marie Trundová

ZÁPISY


ZŠ Brněnec, 4. třída, distanční výuka, 21. 3. 2021

Dobrý den děti, posílám práci na doma. 

Konzultace pondělí, 9, 30 – 10, 30 hodin, možnost odevzdat sešity, zváženou pomerančovou kůru, vyzvednout si pracovní listy. Úkoly můžete posílat na můj e – mail.

  • Čítanka str. 102 – 107
  • Čj – pracovní listy, vzory a pravopis podstatných jmen
    Hry – Slovní fotbal, Město, jméno, věc, zvíře, rostlina, body
  • Čj D – písemně uč. 63/ 3, 4
  • M – pracovní sešit 6, 7 procvičování učiva Jednotky délky, objemu, času, obvod trojúhelníku
  • M D – písemně uč. 47/ 8, 9
  • MG – rýsovací potřeby, on – line výuka, úterý
  • Vl str. 11 + zápis
    Naše nejstarší minulost v pověstech
    pověsti – vymyšlené příběhy na základě lidového vyprávění
    Podle pověsti praotec Čech přivedl svůj kmen pod horu Říp, zemi pojmenovali Čechy.
    Stařešina Krok a tři dcery – Kazi, Teta, Libuše.
    Kněžna Libuše předpověděla budoucnost a slávu Prahy. Za manžela si vzala Přemysla Oráče ze Stadic, který se stal  zakladatelem rodu Přemyslovců.
    O Bivojovi – nalepit do sešitu
    O Horymírovi – nalepit do sešitu
    Dívčí válka – nalepit do sešitu
    Ukázky v čítance
    Za časů bájných knížat
    Hrad nad Vltavou
    Kosmas – kněz, Kosmova kronika ( pověsti ) + pracovní list, nalepit do sešitu
  • Př str. 46, 47 + zápis
    Pole – bezobratlí živočichové
    mandelinka bramborová – černožlutě pruhovaný brouk, larvy i dospělci ožírají stonek a listy lilku bramboru
    včela medonosná, čmelák zemní – opylovači
    slunéčko sedmitečné – živí se mšicemi
    Obratlovci
    skřivan polní – živí se hmyzem, semeny rostlin
    koroptev polní – samec má na břiše tmavou skvrnu, živí se semeny i hmyzem
    bažant obecný – samice šedohnědá, samec výrazně zbarvený + obrázek
  • Březnová výzva
    Dobrovolný úkol
    www.ctedu.cz
    Krkonoše očima dětí – volná tvorba, zvíře, rostlina, krajina A4 nebo A3
    Pohled z okna – pozorování venkovního světa, jeho výtvarné zachycení
    – výtvarná soutěž KRNAP do 29. 3.

Tipy na jarní a velikonoční výzdobu

Děkuji za spolupráci rodičům a prarodičům. 

Mějte se hezky a buďte zdraví.

Mgr. Drahomíra Blažková


 

Slovane a Staré pověsti české tentokrát trochu jinak – ČT edu – Česká televize

https://edu.ceskatelevize.cz/video/4088-stare-povesti-ceske-tentokrat-trochu-jinak?vsrc=porad&vsrcid=dejepic

https://edu.ceskatelevize.cz/video/3558-praotec-cech-a-prichod-slovanu?vsrc=vyhledavani&vsrcid=Slovan%C3%A9 


AJ, Ivana Seidlová, 4. třída (15. – 19. 3.)

Zdravím čtvrtou třídu :-)!

Zasílám vám práci na tento týden:
1) do slovníčku si opište slovíčka ze str. 27 – šedý rámeček.
2) Procvičujte si na WocaBee – především lekci 12 a, b.
    Procvičujte si i starší balíky, aby se vám slovíčka nevykouřila z hlavy :-).
3) Prac. sešit, str. 26/4  odpovídejte celou větou.
    Prac. sešit, str. 27/5 
Úkoly si společně zkontrolujeme v pátek v online hodině.
Na lekci 12 a, si ve čtvrtek, t.j. 18. 3. napíšete test.
Poznačte si to do kalendáře, ať na test nezapomenete!Přeji Vám týden plný jedniček :-)
V pátek na shledanou.
Seidlová I.

Angličtina, 4. ročník, Marie Trundová, zadání na 15. – 21. 3. 2021

Zdravím rodiče i žáky ze 4. A! 😊

Tento týden ústně opakujeme lekce 9 – 14 (budeme na ně psát TEST): číslovky 1 – 10, tvoření množného čísla, sloveso být včetně stažených tvarů a záporu – Uč. 25/4; Uč. 22/1; Uč. 23/4; Uč. 27/5; PS 28/2; názvy zemí, barvy a oblečení (viz zápis do sešitu níže).

Zápis do sešitu (psali jsme v hodině):

===============================================

15th March

NÁZVY STÁTŮ

  1. the UK – Spojené království Velké Británie
  2. the USA – Spojené státy americké
  3. the Czech Republic – Česká republika

OBLEČENÍ – OPAKOVÁNÍ

I’m wearing…            Mám oblečeno…

  • jeans, trousers, socks, tights, shoes (nepoužívej člen „a“)
  • a T-shirt, a skirt, a dress, … (používej člen „a“)

 I’m wearing blue jeans and a white T-shirt.

                       bez „a“          „a“ je před barvou oblečení

PAMATUJ!

an orange dress/ shirt / …

================================================

TEST LEKCE 9 – 14

V pondělí 22. 3. 2021 v online hodině AJ. Na obrazovce ukážu prezentaci se zadáním testu a žáci budou psát jen čísla cvičení a odpovědi do sešitu. Zadání NEbudou opisovat.

Zde je zadání DÚ na tento týden. Tentokrát ke kontrole posílat nemusíte.

  1. Připravit se na test.
  2. Vybarvit a nalepit (nebo nakreslit) vlajky států do sešitu English. (Pod zápis z dnešní hodiny.) Přiřadit k nim čísla zemí podle zápisu z hodiny. Vlajky jsou v příloze níže.
  3. WocaBee – pro přihlášené

Všechny nahrávky a další materiály jsou také na MS Teams – složka Soubory. Jestliže se budete potřebovat na něco zeptat, prosím napište.

Přeji Vám pěkný den!

Marie Trundová

Vlajky zemí


ZŠ Brněnec, 4. třída, distanční výuka, 14. 3. 2021

Dobrý den děti, posílám práci na doma.

Konzultace v pondělí 9, 30 – 10, 30 hodin. Možnost přinést sešity, zváženou pomerančovou kůru, Matýska – 3. kolo, vyzvednout si pracovní listy. Úkoly můžete posílat na můj e – mail.

  • Čítanka – str. 98 – 102
    Čj – vzory podstatných jmen, procvičování pravopisu koncovek podstatných jmen
    Čj – pracovní list, Kohout a liška – práce s textem, prvních 11 podstatných jmen + tvary podstatných jmen
    Čj sloh – písemně, uč. 62 – osnova + psaní dopisu
    Čj D – písemně, uč. 62/7 starosti s penězi, 
  • M – Aplikační úlohy, pracovní sešit str.5
    MD – písemně, učebnice 45/4
    MG – rýsovací potřeby, on – line výuka, úterý
    MG – Narýsuj čtverec ABCD, a = 5 cm. Narýsuj obdélník OPRS, OP = 5 cm, RS = 3 cm. náčrt + narýsovat
  • Vl str. 9, 10 + zápis
    Příchod Slovanů
    – 5 st. n. l., končí pravěk, začíná středověk
    – původní vlast Slovanů – západní Ukrajina a východní Polsko
    – vytlačili Germány, kteří odešli, nebo se Slovany splynuli
    – pastevci a zemědělci, usadili se v okolí řek
    – práce na poli, chov koz, ovcí, lov divokých zvířat a ryb
    – tkali látky
    – chýše ze dřeva, proutí, rákosu
    – výměnný obchod
    – praslovanština, společný jazyk – náboženství pohanské – uctívali mnoho bohů
    Perun – bůh války, vládce hromu a blesku
    Veles – bůh úrody
    Vesna – bohyně jara a lásky
    Radegast – bůh úrody a pohostinnosti
    + obrázek obydlí Slovanů
    Sámův kmenový svaz
    v 7. st. Slované napadeni Avary, divokými kmeny z Asie
    – po vítězství nad Avary se stal vládcem Slovanů kupec Sámo z Franské říše ( oblast dnešní Francie a Německa )
    – vzniká Sámův kmenový svaz
    – Slované odrazili útok franského krále Dagoberta
    – po Sámově smrti se svaz rozpadá
    + přehled, časová osa – narýsovat, popsat, str.10
    + pracovní list, nalepit do sešitu
  • Př str. 46 + zápis
    Pole – další plodiny
    zelenina – okurka setá, paprika roční, cibule setá, zelí bílé
    chmel otáčivý – chmelnice, výroba piva
    réva vinná – vinice, výroba vína
    plevele – pýr plazivý, mák vlčí
    + obrázek
  • Březnová výzva – nalepit do sešitu
  • Dobrovolný úkol
    Dějiny udatného českého národa 

Děkuji rodičům a prarodičům za spolupráci.

Mějte se hezky a buďte zdraví.

Mgr. Drahomíra Blažková

 


Angličtina, 4. ročník, Ivana Seidlová, zadání na 8. – 12. 3. 2021

Dobrý den, vážení rodiče a milé děti,

chválím vás za minulou písemku! Všichni jste měli jedničku :-)! Jen tak dál!
Píši vám zadání práce na tento týden:
1) ve WocaBee si procvičujte slovíčka lekce 12, příští týden z nich budeme psát další
písemku.
2) Napište si nová slovíčka – str. 27, šedý rámeček (kdo ještě nemá).
3) Do sešitu napište, jaké předměty na obrázcích se vám líbí a jaké se vám naopak nelíbí – podle učebnice, str. 26, cvičení 2, 3.
     Můžete uvést i nějaké další předměty, které na obrázcích nejsou :-) .
     Pokud nevíte, jak je pojmenovat, najděte si je ve slovníku.
4) Do slovníčku si napište nové slovíčko, na které jsme dnes narazili:
     mushroom – houba.
V příloze najdete slíbené časování slovesa to be – stažené tvary.
Nalepte si je do sešitu.
V případě potřeby mě kontaktujte.
Pěkný den ;-).
Seidlová I.

Angličtina, 4. ročník, Marie Trundová, zadání na 8. – 14. 3. 2021

Vážení rodiče a milí čtvrťáci,

dnes jsme ústně probírali Uč. 29/4 a rozhovory podle prezentace (příloha My new crayons).

Zde je zadání DÚ na následující týden. Úkoly psané červeně prosím oskenujte/vyfoťte a pošlete do neděle 14. 3. 2021 na trundova.marie@seznam.cz

  1. Procvičovat si rozhovory v prezentaci v příloze (My new crayons).
  2. Slovíčka Uč. 32, 33 – vypsat do slovníčku (sešit Vocabulary) a naučit se je.
  3. PS 29/6 – cvičení budu známkovat
  4. WocaBee – pro přihlášené

Pokud se budete potřebovat na něco zeptat, prosím napište.

Přeji Vám pěkný den!

Marie Trundová

My new crayons


Mgr. Drahomíra Blažková, výuka na dálku, od 8.3.2021

Dobrý den děti, posílám práci na doma.

Konzultace v pondělí 9, 30 – 10, 30 hodin. Možnost odevzdat sešity, zváženou pomerančovou kůru, obrázky do soutěže Hasičská zbrojnice, výrobky k zápisu pro budoucí prvňáky, Matýska – 3. kolo.  Úkoly můžete posílat na můj e – mail.

  • Číst knížku + Čtenářský deník
  • Čj – Skloňování podstatných jmen rodu mužského, učebnice str. 56, 60 – přehledy
    Čj D – písemně, uč. str. 60/20 v pytli – 6. p., 61/3 Pozorovali jsme lvy, pávy, šakaly. 
  • M D – písemně, uč. str. 41/5 , narýsuj tabulku, počet koní, počet podkov, 41/6
    M – pracovní sešit str. 3, 4 – písemné násobení, jízdní řád, konstrukční úloha
    Matýsek – 3. kolo
    Sebehodnocení – na úterý, on – line výuka
  • Vl str. 8 + zápis
    Keltové na našem území
    – ovládli naše území roku 400 před n. l.
    – první obyvatelé naší země
    – archeologické vykopávky( sošky, šperky, nástroje – pila, hrábě, nůžky), písemné prameny
    Bójové – jeden z keltských kmenů, země Bójů, Bohemia
    – bojovníci, zruční stavitelé, řemeslníci
    – vyspělá kultura, předměty z bronzu, železa, skla, znali hrnčířský kruh
    – zdatní obchodníci, používali mince ( do té doby pouze výměnný obchod, výměna výrobků za jiné )
    oppida – sídliště s hradbami, centrum výroby i obchodu
    – období Keltů trvalo asi 400 let
    – kmeny Germánů, 1. století n. l.
    – Slované – kolem roku 500 n. l.
    + obrázek + pracovní list
  • Př str. 45 + zápis
    Olejniny
    – ze semen se získává olej slunečnice roční, brukev řepka olejka
    Luskoviny
    – plody lusky, potraviny, krmivo hosp. zvířat hrách setý, fazol obecný, čočka kuchyňská, sója luštinatá
    Pícniny
    – pěstují se ke krmení hosp. zvířat – jetel luční, tolice setá ( vojtěška )
    Textilní plodiny
    – vlákna pro výrobu látek a oděvů len setý
  • + vyber si a nakresli 3 rostliny

Dobrovolný úkol

V naší třídě je vás hodně, co máte pěkně vedené Čtenářské deníky. Oskenovaný list v co nejvyšší kvalitě můžeš poslat do soutěže Krajánek ve světě – Čtenářský záznam.

Rodičům a prarodičům děkuji za spolupráci.

Mějte se hezky a buďte zdraví.

Mgr. Drahomíra Blažková


Angličtina, 4. ročník, Marie Trundová, zadání na 1. – 7. 3. 2021

Vážení rodiče a milí čtvrťáci,

Dnes jsme opakovali: Uč 26/4; Uč. 27/5 a probírali jsme Lekci 13: Uč. 28 – celá strana (vše ústně).
Zde je zadání DÚ na následující týden. Úkoly psané červeně prosím oskenujte/vyfoťte a pošlete do neděle 7. 3. 2021 na trundova.marie@seznam.cz

  1. Opakovat si slovíčka Lekce 9 – 13. Procvičovat výslovnost s nahrávkami (tyto odkazy jsou také na MS Teams):Lekce 9 Word lists (cambridge.org)  
    Lekce 10 Word lists (cambridge.org)
    Lekce 11 Word lists (cambridge.org)
    Lekce 12 Word lists (cambridge.org)
    Lekce 13 Word lists (cambridge.org)

Hry k opakování slovíček (dobrovolné)

Hračky: quiz TOYS – Gameshow quiz (wordwall.net)

Protiklady: Přiřaď protiklady – Match up (wordwall.net)

  1. Zápis do sešitu English (zapsat a fráze se naučit):

==============================================

1st March 2021

THERE IS – OTÁZKA

How many crayons are there in the box? Kolik pastelek je v krabičce?
There are twenty-four crayons. Je tam dvacet čtyři pastelek.

Jednotné č.

Is there a gold crayon? Je tam zlatá pastelka?
Yes, there is. Ano, je.

Množné č.

Are there any green crayons? Jsou tam (nějaké) zelené pastelky?
Yes, there are. Ano, jsou.

ZAPAMATUJ SI FRÁZE:

Is there a …? Are there any …?

=================================================

  1. Pracovní list Lekce 11 a 12 OPAKOVÁNÍ (v příloze dole).

Kdo nemá možnost tisknout, napíše do sešitu English: datum, název PL a bude psát jen odpovědi (k odpovědím pište číslo cvičení a řádku). Zadání opisovat nemusíte. Pracovní list budu známkovat.

  1. WocaBee – pro přihlášené

Přeji Vám pěkný den!

Marie Trundová

Lekce 11 a 12 OPAKOVÁNÍ


AJ – Seidlová, 4. třída (1. 3. – 5. 3.)

Good afternoon children,
zasílám vám zadání domácích úkolů:
1) prac. sešit, str. 25:
     cvič. 6, 8.
V obou cvičeních používejte stažené tvary. 
Příští hodinu budete mít opět možnost recitace básničky ;-).
Opakujte si slovíčka na WocaBee.
V případě potřeby mě kontaktujte.
V pátek opět na shledanou.
Seidlová I.