Výuka na dálku, 4. třída, 30.3.2020

Denisa Báčová, denisa.c@centrum.cz

MATEMATIKA, Mgr. Lenka Kašparová, reditelna@zsbrnenec.cz

ČESKÝ JAZYK – MLUVNICE

ÚSTNÍ ČÁST:

  1. Zopakujte si skloňování vzoru PÁN – ve kterých pádech se píše i, í/y, ý

PÍSEMNÁ ČÁST: do zvláštního sešitu!!! (z učebnice českého jazyka)

  1. Uč. 57/4
  2. Uč. 57/5
  3. Uč. 57/7
  4. Uč 57/8 + a), b)
  5. Diktát – uč. 57/6
  6. Do ČJ Š – vyskloňovat vzor HRAD – uč. Str. 56

ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ

Libovolná kniha – zapsat do čtenářských deníků (kdo má čtenářský deník u mě, tak napíše na papír).

PRACOVNÍ ČINNOSTI

Vyrobte si jakéhokoliv zajíčka z ruličky od toaletního papíru 🙂 Budu moc ráda, když mi fotky zašlete mailem nebo přes messenger 🙂

PŘÍRODOVĚDA

ÚSTNÍ ČÁST:

  1. Přečíst z učebnice strana 45 – 48

PÍSEMNÁ ČÁST:

  1. Zápis do sešitu přírodovědy:

Rostliny a živočichové v zimě

  • stromy jsou bez listí =) na větvích pupeny
  • většina jehličnatých stromů =) zelené
  • rostliny přečkají zimu =) pupeny, semena, cibule, oddenky
  • v zimě můžeme vidět stálé ptáky, stěhovaví odlétají na jih
  • živočichové přečkávají zimu v úkrytech, hledají si potravu =) stopy ve sněhu

Nakresli si pod zápis stopy ve sněhu (uč. Str. 47)

Liška obecná

  • má podobné stopy jako stopy psa
  • je to šelma, žije volně v přírodě
  • je to masožravec = vysvětli pojem masožravec
  • žije v noře – v lese
  • má výborný sluch, čich i zrak
  • každý rok má několik mláďat

Odpověz písemně na otázky:

  1. Jakou nemocí trpí liška obecná?
  2. Co bychom měli udělat, když najdeme uhynulou lišku?

VLASTIVĚDA

!!!Všechny úkoly a zápisy, které Vám zašlu do Vlastivědy pište klasicky do sešitu Vlastivědy, děkuji!!!

ÚSTNÍ ČÁST:

  1. Opakujte si stále pohoří a hory ČR.
  2. Opakujte si nížiny v ČR.
  3. Jaké znáš příklady povrchové vody?
  4. Jaké znáš příklady podpovrchové vody?
  5. Zopakujte si čím začíná řeka, co je soutok, přítok, jak poznáš pravý a levý břeh řeky, jak končí řeka?

PÍSEMNÁ ČÁST:

  1. Do sešitu Vlastivědy zápis + místo otázek doplňte odpovědi ( uč. Str. 29) – otázky jsou ke každé řece stejné

ŘEKY ČR

Vltava  – Kde pramení?

  • Jak končí tok řeky?
  • 2 levé přítoky:
  • 2 pravé přítoky

Labe –

Morava –

Odra –

Vytiskněte si přiloženou mapu a vyznačte si řeky – Vltava, Labe, Morava a Odra + ke každé řece 2 pravé a 2 levé přítoky. Mapu si vlep nebo vlož do sešitu.

Anglický jazyk – 4. třída, Ing. Ivana Seidlová

Dobrý den, čtvrťáci,

věřím, že vám úkoly z AJ minulý týden nečinily žádné obtíže!

Tento týden věnujeme opakování a procvičování 🙂

Pokyny:

pracovní sešit str. 30.

Učebnice str. 30, 31 – play the game Snake! (zahraj si hru Had). Použij figurku a kostku ze hry člověče nezlob se. Dvojstrana v učebnici ti poslouží jako hrací plánek, figurku polož na start a odpovídej na otázky, eventuálně plň pokyny dle zadání.

Vážení rodiče, pokud máte možnost, prosím o vyfotografování, popřípadě o oskenování prací vašich dětí a zaslání na: ivana.seidlova@seznam.cz.

Děkuji vám.

Anglický jazyk, Mgr. Alena Nováková

1.  Zopakuj si hlasité čtení a překlad z učebnice str. 28.

2. učebnice str. 29, cv.3: Přečti si otázku a odpověď a přelož. Jakou barvu má moje křída? Opakuj si nahlas v angličtině otázku, ukazuj na barvy a odpovídej. Totéž dělej ve cv.4. anglicky: Líbí se ti žlutá sukně nebo červená?  Odpovídej celou větou.

3. pracovní sešit str.28, cv.3: V 1. sloupci doplň barvy, v 2. čísla podle obrázku v učebnici.

Let’s draw pictures of food, fruit and vegetables. Nakresleme obrázek jídla, ovoce a zeleniny.

Nakresli obrázek do sešitu.

Udělej si v prac. sešitě str. 29, cv 4.

Až vše uděláš, nakresli si sluníčko.